Huvudsaken är om du är nöjd med resultatet. Prova skriva allt med flygnr osv i formuläret på hemsidan och se om du får ett svar.Jag pratade med dem och vi fick inte gå in i loungen. Fattar inte varför vi vart stoppade, för det finns en lounge innan man har gått igenom säkerhetskontrollen, men det var tvärnit. De lyckades bara få fram oss till MIA för att jag började böla när han sa att vi skulle komma fram först på söndagen. Måste tillägga, att efter 7 timmar i kön utan mat, så är jag lite trött
Jag ska se om jag kan få de 600E som de andra fått på samma dag men med andra flygbolag. Det vore great!
Ja, det var ju det som var grejen Men jag tror att de flesta flygbolagen skulle haft strul denna dag. Kanske provar BA en gång till, eller så tar jag något annat. Vi får se! Jag har iaf skrivit ihop ett brev, skickar med kvitton och brevet som vi fick på flygplatsen. Så får vi se vad som händer. Får man tillbaka något, så är det ju toppen.
Jag är iaf glad att vi la pengarna på Business, för det var häftigt! Nästa resa planeras antagligen till feb nästa år och till St John.
Tyvärr känns det väldigt BA när man hör din beskrivning. Min sambos dotter blev strandad i London i 4 dygn pga orkanen Sandy. Inget konstigt att hon blev strandad, det låg helt utanför BA kontroll.
Vad som däremot INTE låg utanför deras kontroll var deras urusla "service" för strandade passagerare. Den fanns liksom inte alls. Efter att ha stått i kö i 8 timmar lurades hon först till att hon endast hade rätt till en returresa hem och pengarna tillbaka. Ombokning kunde hon glömma. De hävdade att de hade rätt att besluta så och att ville vi tjafsa skulle de ringa polisen. Självklart fick den BA representanten klart för sig att hon ljög om rättigheterna och BA representanten ändrade sig snabbt (tydligt irriterad) och bokade in henne på nästa BA flight 4 dygn senare. De vägrade att boka om till något annat än BA/AA, inte ens Iberia eller Finnair accepterades vilket medförde ytterligare 2 dygns försening pga platsbrist på just BA/AA. Hon fick byta hotell VARJE dag och åka tillbaka till LHR och stå i kö i timtal för mat- och hotellkuponger VARJE dag.
Ersättningen från BA? = 0
Ett standardsvar om att de beklagade det inträffade som så klart låg HELT utanför deras kontroll. Den dåliga servicen nämnde de inte alls.
Jag tycker att du ska dundra på med det tunga artilleriet direkt och inte ge dig. Vi kommer helt klart att ta det hela vidare i vårt ärende.
Hade Din dotter ingen rese- eller kort-försäkring så att hon kunde boka ny biljett?
Så då finns det tre anledningar att akta sig för BA; Heathrow, strejkbenägen personal och en kundfientlig attityd?