Senaste nytt

*G/EBG på Boardingkort på Awardresa

rob74

Medlem
När jag sökte efter reglerna hittade jag denna lilla roliga detalj ("More about Basic", "More about Silver" och ..... :D ) :

Mad.jpg
 

Jacob

Medlem
Om jag minns rätt så har man faktiskt inte SK lounge-access med SK-bonusbiljett - eller så är den regeln borttagen numera.
Det ska inte spela någon som helst roll om du reser på betalad biljett eller bonusbiljett. Exakt samma regler som vanligt.

Det har också skett att säkerhetsnissen på fast-track har sagt att man inte hör hemma där med bonusbiljett. Likaväl ser man ju på deras skärm att det står 'Fast track OK'.
Heller ingen skillnad på tillgång till fast track, samma som vanligt. Du har säkert sett att "Fast Track OK" kommer upp på skärmen, det är för att säkerhetskontrollens system kollar om det finns ett giltigt EBG-kort i bokningen (eller förstås business/eco extra).
Eftersom SAS inte verkar vilja att Eurobonusnumret ska läggas in i bokningen vid bonusresa så kommer man inte heller igenom fast track när man reser i economy, Men det går som sagt att lösa genom att få in EBG-numret i bokningen, eller så kan man helt enkelt visa upp plastkortet, det har fungerat det med.
 
Toppen