Senaste nytt

Göteborg-Shanghai // Saigon-Göteborg feb/mars 2012

MarcusC

Medlem
Tänkte sätta ihop en lite rutt till Shanghai & Vietnam i februari / mars nästa år. Två vuxna plus en treåring. Economy extra eller ev. Billig Business är väl det som är önskvärt. Dock minst lika viktigt med bra anslutningar (resa med barn...) Tanken är utresa till PVG, hemresa från SGN

Helst med Star All., men SAS börjar först flyga i mars till PVG. SGN är en lite halv kass destination oxå...;)

Turkish har bra priser men rätt kassa anslutningstider. LH är "tyvärr" dem som har flest options...

Övrigt så har BA & AY hyfsade tider, men vet inte? Tacksam för input !
 

Dr. Miles

Expert
Om det är OK för er att flyga från Stockholm (köpa inrikesflyg separat), jag tror att THAI har Premium Economy till Ho Chi Minh City och möjligen till Shanghai också.

Om jag kom ihåg rätt, t ex Stockholm-Hong Kong med THAI Premium Economy kostade runt 14.000 SEK Inkl. skatter.
Så rimligtvis ska det vara samma prisnivå till Ho Chi Minh City och hoppas det gäller till Shanghai också.
 

cmj

Medlem
Qatar Airways eller Emirates utifrån CPH är också ett alternativ. Business runt 22-23.000 inkl. skatter (beroende på datum)
 

MarcusC

Medlem
Tack för input, TG är inte fel. Samtidigt är direktflight Europa PVG att föredra...har som sagr en treåring med, och kan vara så han är rätt trött på att flyga efter en långflight ;)..Därav ryker nog också tyvärr QR&EK, annars hade det vart mkt intressant. Fortsättning följer, kanske BA eller AY...Eller SK om man väntar till efter 1/3...
 

henrik l

Medlem
Flyger själv till PVG i december med BA, och som du säger så så är det en vettig flight. En tanke som slog mig var att du skulle kunna ta PVG t&r och sedan boka en separat biljett PVG-SGN med t ex CX,men det enda jag hittade på deras hemsida var en economy flex för dryga 9 000 t&r. Om du satsar på BA eller AY är min fundering om du kan hitta en open jaw ARN-PVG//BKK-ARN och sedan gräva fram en bra tripp PVG-SGN-BKK. Mina erfarenheter med att flyga BA (vilket jag rekommenderar) är att det är mera ekonomisk med separata biljetter vidare från ankomstorten. Om inte annat kan du ju göra ett stopp i HKG och ta sonen till Disney land eller Ocean Park:)
 
Toppen