Senaste nytt

Göteborg bra hamburgare

FFlash

Medlem
2112 FAMOUS BURGER
White truffle mayonnaise, 26 months matured “Präst” cheese, lettuce, tomato & onion

Testade denna burgare med 180g biff. Biffen var den bästa av råmaterialerna, och sämlan kändes och smakade lite dull, men de har lyckats skapa en god kombo av det hela! Jag brukar äta hälften av burgaren som sådan, och hälften skilt för varje råmaterial. I det här fallet blev det som 1+1+1=5. Inte den bästa in min bok, men rekommenderar.
 
Skall spendera helgen i Göteborg, närmare bestämt Avalon. Är det fortfarande the barn som är stället att gå till? Jag försökte boka bord igår men omöjligt. Har de drop-in, så om jag kommer vid 18 så kan jag få bord även om jag inte har något reserverat?
 

JSQ

Medlem
Skall spendera helgen i Göteborg, närmare bestämt Avalon. Är det fortfarande the barn som är stället att gå till? Jag försökte boka bord igår men omöjligt. Har de drop-in, så om jag kommer vid 18 så kan jag få bord även om jag inte har något reserverat?

Ja dom har drop-in, jag skulle inte räkna med ett bord direkt utan räkna med kanske minst 30 minuter väntetid. Det kan givetvis gå snabbare men räkna inte med det, sen beror det ju lite på hur många ni är också. Men dom skriver upp dig/er på en lista och ringer upp er när ett bord snart är redo så ni behöver inte stå och hänga utanför hela tiden utan kan röra er i närområdet.
 

Moco

Medlem
Skall spendera helgen i Göteborg, närmare bestämt Avalon. Är det fortfarande the barn som är stället att gå till? Jag försökte boka bord igår men omöjligt. Har de drop-in, så om jag kommer vid 18 så kan jag få bord även om jag inte har något reserverat?

De tar inte bordsbokningar på The Barn, men det brukar gå bra ändå. De har bra burgare där. Kan även rekommendera Burgersson på Övre Husargatan.
 

Valley

Medlem
Skall spendera helgen i Göteborg, närmare bestämt Avalon. Är det fortfarande the barn som är stället att gå till? Jag försökte boka bord igår men omöjligt. Har de drop-in, så om jag kommer vid 18 så kan jag få bord även om jag inte har något reserverat?
Då kan du prova deras Old Fashioned på Avalon :D
 
Ja dom har drop-in, jag skulle inte räkna med ett bord direkt utan räkna med kanske minst 30 minuter väntetid. Det kan givetvis gå snabbare men räkna inte med det, sen beror det ju lite på hur många ni är också. Men dom skriver upp dig/er på en lista och ringer upp er när ett bord snart är redo så ni behöver inte stå och hänga utanför hela tiden utan kan röra er i närområdet.
Om jag förstår det rätt så finns det en champagnebar i krokarna.

Då kan du prova deras Old Fashioned på Avalon :D
Bästa jag har läst på hela veckan! Min favoritdricka.

Jag tycker The Barn är mer storytelling än burgare. Går hellre till Tugg numera. De har nästan en parodiskt samtida inredning men burgarna är fina och prisvärda.
Aha, nu gjorde du mitt liv svårt ;).
 

olo

Medlem
The Barn är fortfarande mycket bra, och klart värt ett besök. Som sagts ovan har de bordsbokning, men i princip alltid kö. Om kön är förlång, gå till Tugg där det är drop-in. Har ni inte varit på the Barn, tycker jag att ni skall gå dit.
Om jag förstår det rätt så finns det en champagnebar i krokarna.
Medan du väntar finns det tre alternativ på häng:
- Champnagebaren Forssén & Öberg ligger vägg i vägg (mot Domkyrkan till), med ingång från gården. Skylten för Juicekällaren som ligger på samma gård syns tydligast, så spana efter den.
- Putra Madre: Bra drinkar och skön stämning. Följ gatan uppåt och sväng in på Magasinsgatan.
- Basque: Putra Madres baskiska lillebror. Skön pinchosbar som är vänlig, lätt att bara glida in på och med kvalitet i mat och dryck. Pinchosen är riktigt bra om väntan på bord upplevs som förlång. Ligger bredvid Putra Madre.
Butcher's Market är bra, men inte så restaurangigt. Senare på kvällarna kan det bli lite mer utfordring. Men burgarna är goda!
 
Toppen