Senaste nytt

Går inte att boka Star Alliance på SAS.se?

Brandten

Medlem
Vi är ju inte kloka nån av oss här på sajten, så jag är bara ute efter att till varje pris göra åt 1-2 vouchers så långt som möjligt i bus/first. En variant är Hawaii, eller LAX, alt Tokyo el Singapore. Bara det är interkontinentalt. ;)
Ok den kommer dom nog inte fixa? Dom ser ju bara SAS flyg nu (sa han jag pratade med... Och som sagt hänvisade till hemsidan).
 

Brandten

Medlem
Får bli ngn valfri SAS-destination om det finns några kvar med awards. Har du ngt tips?
Kollat lågpriskalendern månad för månad på SAS hur många gånger som helst och hittar bara deras helt störda "nya" poängvisar-funktion där det skulle kosta 670000 poäng för 3 pers till SFO. Deras poängbiljetter med Guld-plupp markering i kalendern lyser med sin frånvaro.

Jag har dessutom problemet att vi måste hålla oss till skolloven så är nog helrökt om det inte finns något till typ Malaga men då var det nog billigare att använda FlyPremium.
 

Sir Lemon

Medlem
Kollat lågpriskalendern månad för månad på SAS hur många gånger som helst och hittar bara deras helt störda "nya" poängvisar-funktion där det skulle kosta 670000 poäng för 3 pers till SFO. Deras poängbiljetter med Guld-plupp markering i kalendern lyser med sin frånvaro.

Jag har dessutom problemet att vi måste hålla oss till skolloven så är nog helrökt om det inte finns något till typ Malaga men då var det nog billigare att använda FlyPremium.
Exakt!
 

mha321

Medlem
Får bli ngn valfri SAS-destination om det finns några kvar med awards. Har du ngt tips?
Det fanns som vanligt gott om platser i business till Chicago i början på nästa år. Ingen bra destination om man vill fly till värme ifrån kalla Sverige, men bortsett från det en trevlig destination. Och oftast den det är lättast att hitta på, särskilt om man vill ha flera biljetter på samma avgång.
 

Sir Lemon

Medlem
Det fanns som vanligt gott om platser i business till Chicago i början på nästa år. Ingen bra destination om man vill fly till värme ifrån kalla Sverige, men bortsett från det en trevlig destination. Och oftast den det är lättast att hitta på, särskilt om man vill ha flera biljetter på samma avgång.
Tack, broder! Det får bli en sådan isf. USA-återbesök med kärestan står på listan och Chicago kan va en god utgångspunkt då jag jobbat där av och till. Då kan man hitta flyg därifrån till Honolulu och sedan San Fransisco och New York, Phoenix och retur till the windy city.
 

JNH

Medlem
Puh!
Ringde 1800 till bokningen.
Kom fram efter ca. 50 minuter. Inga tveksamheter om att boka med Amex-vouchers.
Kunnig kille som hittade det mesta av det jag hittat på United, drog rätt vouchers med dubbelkoll på vilken som skulle vara kvar.
Jul/nyår på nordamerikas västkust. Aircanada. Mycket mellanlandningar.
 

Brandten

Medlem
Puh!
Ringde 1800 till bokningen.
Kom fram efter ca. 50 minuter. Inga tveksamheter om att boka med Amex-vouchers.
Kunnig kille som hittade det mesta av det jag hittat på United, drog rätt vouchers med dubbelkoll på vilken som skulle vara kvar.
Jul/nyår på nordamerikas västkust. Aircanada. Mycket mellanlandningar.
Går ju inte annat än att bli glad för din skull och att återigen konstatera hur totalt värdelösa vissa agenter är! Kommer skicka feedback och be dom spela upp det inspelade samtalet så kan man ju alltid hoppas att personen i fråga får kicken direkt för sin ovilja att hjälpa deras kunder.
 

Sir Lemon

Medlem
Går ju inte annat än att bli glad för din skull och att återigen konstatera hur totalt värdelösa vissa agenter är! Kommer skicka feedback och be dom spela upp det inspelade samtalet så kan man ju alltid hoppas att personen i fråga får kicken direkt för sin ovilja att hjälpa deras kunder.
Jag kom fram till en jättebra figur. Han kollar open jaw Göteborg-Tokyo med Swiss och Retur Singapore-Göteborg med Turkish, en voucher och 185.000 poäng. :) blir en till usa också
 
Toppen