Går inte att boka bonusresa på sas.se just nu

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av rob74, 7 Januari 2014.

1. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hehe, nu hinner x antal bonuspoäng förfalla i systemet utan att det kostar SAS flaska. Fiffigt eller? ;)

2. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samt att x antal bonusresor har inte bokats så om man är snabb när det släpper…

3. Thornado

Thornado Medlem

Hade några poäng som skulle gå ut nu i slutet av januari, så jag har bokat en resa åt min syster (GOT-LLA t.o.r) för dem.
    Nu behövde hon göra en ändring i denna resa, och eftersom jag ju sett att det inte funkar att göra online, så ringde jag EBG-numret för att fixa detta.

Personen jag pratade med konstaterade (som jag trodde) att det skulle vara en bättre idé att boka av den existerande resan och boka en ny istället för att slippa ombokningsavgiften. Problemet var dock att hon inte kunde/fick göra det åt mig gratis, eftersom resan låg "för långt" framåt i tiden (utresa om ca 10 dagar, vilket i min värld knappast räknas som lång tid). Enligt henne så fick de bara göra bokningar för resor som skulle avgå tidigast på måndag nästa vecka, annars måste man vänta tills onlinesystemet kommer igång igen. Hon kollade antalet lediga awardplatser på de aktuella flighterna och konstaterade att det "troligtvis" skulle gå bra.

Tycker dock att det ändå är lite fånigt att de inte kan fixa detta åt mig gratis när det ju inte går att boka online nu.... (Inte minst eftersom jag redan hade pratat ett antal minuter med denna person som nu hade all relevant information, så kostnaden för hennes tid var ju redan där)

4. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var ju lägligt att en användarundersökning trillade upp på sas.se idag:

Skärmklipp.PNG

Hmm, skall man ge 1 eller 2 poäng kanske? :) Fast felet att systemet inte alls fungerar är iofs inte med under exempel på driftsäkerhet...

1 person likes this.
  5. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, en sån där skulle jag vilja få upp just nu.
    har testat flera IP nummer samt olika webläsare, men icke…

6. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har Sas uppdaterat infon. Tyvärr till det sämre:
    "Vi arbetar för att lösa problemet, och förväntar oss att allt ska fungera som vanligt igen på onsdag 15 Januari."

7. Johan_G

Johan_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dom har en väldigt intressant tolkning av begreppet driftsäkerhet, hoppas inte att dom tolkar begreppet flygsäkerhet på samma sätt.

8. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nämnde jag att man dessutom kunde vinna 20 000 poäng om man svarade? :cool:

9. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser man inte detta som ett affärskritiskt system eftersom man inte prioriterar det högre att få igång det???

10. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Awardbiljetter är ju ren förlust. Bäst att låta kunderna ge upp så poängen förfaller så klart. ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!