Senaste nytt

Går det inte att boka Cathay Pacific/Cathay Dragon award med avios?

palmen

Moderator
HKG-PEK hitar jag en hel del tillgänglighet på nu, verkar helt enkelt som att Tokyo inte är ett ställe de gärna släpper awards till eller så har det redan bokats...
 

Homer

Medlem
Har sökt divese rutter för nästa år med Cathay Pacific på British Airways avios sida, men får inte upp en enda flight som bokningsbar, får upp ett antal med Malaysia eller Japan Airlines dock.

Är det så dålig tillgänglighet för Cathays när man försöker boka med Avios?


Jag antar att sökfunktionen inte längre fungerar och det är därför du inte hittat den här tråden ;)

Går det inte att boka Cathay Pacific/Cathay Dragon award med avios? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
När jag söker LAX-TPE hittar jag nu massor, problemet är att jag då blir några avios kort :(
Det var dock främst intra Asien jag var ute efter då en riktig sweetspot är att resa TYO-HKG
Du kan vel booke LAX-TPE med Avios og deretter ringe BA innenfor 24t og kansellere det siste legget fra HKG til TPE og få tilbake Avios poengene på denne reisen?
 

henrik l

Medlem
Jag har bokat en del BKK-HKG och vice versa. Håller just nu på och kikar på april, vissa dagar är det vidöppet, andra dagar finns det bara ströplatser med Royal Jordanian, andra dagar är det helt tomt. Har lite svårt att se systematiken.
 

RobRoy

Medlem
Det här är en klar trend. Det blev svårare 2018 och ännu svårare 2019. Jag ligger på 4-6 award resor per år med avios på cathay och numera finns det ingen logik alls att följa vad gäller tillgänglighet. Men jämför man med vad det 'kostar' med asia miles så är det kanske inte så konstigt att de är återhållsamma med platser...
 

henke12

Medlem
Jag har också sökt lite på sträckan HKG-TYO i feb/mar/apr 2020

Hittar heller inte en enda stol i F!

OBS: jag söker med Cathay's Asia miles dessutom(som sägs ska ha bättre tillgänglighet..)
 
Toppen