Senaste nytt

Går det inte att boka Cathay Pacific/Cathay Dragon award med avios?

Dr. Miles

Expert
Jag är ganska säker på att @Homer eller @henrik l har redan skrivit om detta i forumet men jag kan inte hitta den.

Det verkar som att det inte går att boka Cathay Pacific/Cathay Dragon award med British Airways Executive Club avios nära avgång.

Jag söker Cathay Dragons avgång på Ningbo (NGB)-Hong Kong den 5:e dec 2017, men British Airways webbsida visar inte tillgänglig flight, trots att det går att hitta tillgänglig flight/plats via andra kanaler*.

* Cathay Pacific, Qantas, JAL webbsidor

Det underliga är att när jag söker endast Ningbo-Hong Kong, så får jag inte någon tillgänglig flight.

Screenshot20171128 02 CX.png


Men när jag söker t ex Ningbo-Bangko så dyker Ningbo-Hong Kong-Bangkok för samma dag upp.

Screenshot20171128 01 CX.png


Är detta beroende på Married segments?
 

johhenrik

Medlem
Låter mer troligt med married segments. Jag har bokat CX med avios några dagar innan flight utan problem. Nu är det iofs ett år sen sist, så kanske är ändrat.
 

staff

Medlem
Ringer du in till BAEC kan de boka awards nära inpå avgång men det fungerar tyvärr inte för flighter till Kina.
 

palmen

Moderator
Har sökt divese rutter för nästa år med Cathay Pacific på British Airways avios sida, men får inte upp en enda flight som bokningsbar, får upp ett antal med Malaysia eller Japan Airlines dock.

Är det så dålig tillgänglighet för Cathays när man försöker boka med Avios?
 

M@GNÜS

Medlem
Jag hade samma problem tidigare i år. Testade under flera månader men fanns endast vissa rutter. Ville flyga från HKG och sökte de flesta resmål i närheten utom fastlands Kina.
Det fanns till Taipei (hur mycket som helst), Sanya (Cathay Dragon, iofs Kina men inget visumtvång) och Manilla (några få).
 

pqvst

Medlem
Kan det vara att Cathay kör mycket married segments? När jag söker direkt från HKG till diverse destinationer i sydostasien så hittar jag inget. Men när jag söker från ICN via HKG så hittar jag.
 

palmen

Moderator
Det jag sökt är HKG-TYO samt HKG-SIN.
Testade även att söka JFK-NRT för att se om det fanns något med Japan Airlines men kammade noll där, allt gick via Europa med British Airways eller Iberia.

Det är främst HKG-TYO och tillbaka jag vill hitta med Avios i First.
 
Toppen