Senaste nytt

Går det att flyga från Stockholm - Köpenhamn?

John Rambo

Medlem
God eftermiddag alla strandade likasinnade.
Jag har sökt runt efter information, men kan inte finna info någonstans om hur det faktiskt ligger till med flyg, och hoppades därför att någon här har utfört aktuell flygresa i närtid.

Så jag har jobbar i Stockholm några veckor och ska till helgen åka hem till Skåne igen. Det går inga flyg från Stockholm till Sturup/Malmö, så min tanke var att flyga till Köpenhamn och ta tåget hem därifrån.

Jag vet att om jag bara kommer till Kastrup så löser det sig, men är fundersam på hurvida man tillåts flyga till Köpenhamn? Reglerna för flyg till Danmark är något diffusa när jag browsar infon på Kastrups hemsida. Jag köper en tågbiljett i förväg för att påvisa i Danmark att jag avser att åka vidare till Sverige.

Tacksam för er erfarenhet
 

fcx

Medlem
Går alldeles utmärkt att flyga direkt om man vill. Amapola flyger Stockholm-Malmö fyra dagar i veckan.
 

John Rambo

Medlem
Amapola lockar inte (ger ju inte några poäng ) men bra att veta om Cph inte funkar... Tackar för informationen!
 

011430121

Medlem
SAS flyger till Köpenhamn 2ggr på vardagarna vet inte hur det är på helgerna
Gå in på SAS hemsida.
Vet inte om du kan flyga från CPH det råder lite olika uppgifter om man kan komma till Kastrup över bron som svensk.
 

John Rambo

Medlem
SAS flyger till Köpenhamn 2ggr på vardagarna vet inte hur det är på helgerna
Gå in på SAS hemsida.
Vet inte om du kan flyga från CPH det råder lite olika uppgifter om man kan komma till Kastrup över bron som svensk.
Det är bara flyg till Cph som är frågan. Från Cph går det inte att flyga som Svensk, men man får lov att anlända om man är på väg till Sverige.
 
Ta flyget till Malmö.. varför krångla med att korsa landsgränser i onödan i dessa tider?
För de tar 20-25 min med tåget från CPH till Malmö medans flygbussarna som inte alls går från Sturup då kräver en Taxi för att ta sig till stan. Sen som trådstartaren nämner, poängintjäning på SAS lockar nog mer än Fokker50 flyg med Ampola.

Alltså jag kan bara inte låta bli....Så hela din rese planering å i främst dessa tider beror på om du kan tjäna ca 200 ish sletna EB poäng eller inte?

Somliga flyger inte billigaste SAS GO så 200 poäng kanske är 930 poäng :)
 

ekf

Medlem
För de tar 20-25 min med tåget från CPH till Malmö medans flygbussarna som inte alls går från Sturup då kräver en Taxi för att ta sig till stan. Sen som trådstartaren nämner, poängintjäning på SAS lockar nog mer än Fokker50 flyg med Ampola.
I normala tider skulle jag också åkt till Kastrup utan någon tvekan... men som det är nu så vet jag inte om jag tycker det är värt det med tanke på risken för strul... men alla får ju fatta sina beslut.
 
Toppen