Senaste nytt

Gå före i kön vid boarding eller inte

Sofia

Medlem
Hua så ohyfsat, ryser bara av tanken. Skulle jag se nån bete sig så skulle jag nog bara inåt tycka oerhört synd om personen, som inte har mer vett än så.
 

Tjaeng

Medlem
Det irriterar oss på flygplatsen | Resor | SvD

Oavsett publicerad eller de fact-perk så känns det lite... sisådär att tränga sig. Lite som att aktivt kräva att man ska få välja mat först bara för att man är statuspax. Visst är det trevligt när det erbjuds, men om det inte gör det tycker jag inte att man kan ta för givet att man ska ha rätt till det.
 
Last edited:

Akt

Medlem
Även om jag nästan uteslutande rest ekonomi av någon typ hittills så ser jag inget fel i om de som har rätt att boarda först smiter före i kön. Rätt skall vara rätt, alla har möjlighet att uppnå samma status/köpa en biljett som ger rätten att boarda först så det är ju inte orättvist alls.
 

Jaws

Medlem
Tycker generellt sett att folk släpar på alldeles för mycket handbagage, men det är ju en helt annan fråga ;)
Nu senast från Malaga var det rena rama rea/ryan air-rusning med allt som köpts...
Flygvärdinnorna bara suckade stoiskt på min fråga; " får allt detta handbagage o kassar plats???".
Maken till trevliga och proffsiga tjejer, vi fick en mkt fin resa så sträck på er.
Norwegian kl 12 fr malaga 18 april
 

Patrick

Medlem
Då jag i 90% flyger Y brukar jag passa på och vara vid gaten tidigt och ta prio-boardingen. Att inte få plats för mitt handbagage i overheaden är lite störande.

De få gånger jag flyger framför skynket brukar jag inte stressa lika mycket utan väntar oftast till sist, men självklart sker det undantag. I tisdags flög jag med Thai från BKK till ARN, en helt fullbokad flight. Jag hade dessförinnan köpt mig en on-board uppgradering (Y-C) mellan PVG och BKK ( bästa investerade 10,000 Baht 2013? ) men var ändå ganska trött (efter en hård helg med både jobb och F1) och missade prioboardingen på grund av en trevlig dansk jag träffade i Shanghai loungen och fortsatt konversation i BKK.

Jag kom till gaten precis då det var dags för eko att boarda och då jag hade en U (plats 16B, en klar fördel med ebg är att vi oftast kan få denna plats vid incheckningen långt i förväg) visade jag försiktigt ebg-kortet till kvinnan vid dörren och hon bad mig vänta lite men släppte mig sedan diskret förbi. De som stod först i kön kanske såg lite fundersamma ut, men i det stora hela gick min "trängning" ganska diskret till.

Jag vete farao om jag hade gjort samma om jag var seatad i Y... jo, hade antagligen gjort det. Lite måste vi som flyger mer få. ;)

Som en sidonot så kommer jag att sakna dessa gamla hederliga 747or, använder BKK som Asienhub. Är där kanske 8-10 ggr per år men har aldrig varit inne i Thailand. :eek:
 
Toppen