Senaste nytt

Gå före i kön vid boarding eller inte

erhel

Medlem
Jag tycker också att det känns lite märkligt att gå före om jag börjar boarda sent (går tidigt om jag har mycket handbagage för att få plats med allt). Finns det en priokö går jag så klart i den, men annars har jag inget behov av att hamna lite längre fram i havet av andra passagerare. Men det är väl upp till var och en hur man gör.
 

Joshua

Medlem
Personligen tycker jag det inte är uppskattar när någon försöker tränga sig före mig bara för att de viftar med ett guldkort... Har man missat sin chans med att gå ombord först och de har börjat boarda alla så står man snällt i kö... (Det är i alla fall så jag gör då jag inte känner något direkt behov av att komma in i planet före alla andra om jag inte går tidigt från loungen)
 

Bryant

Medlem
Är jag vid gaten och det är prioritybording så tar jag mig fram till gaten. Är jag däremot sen så köar jag som alla andra.
 

Palazzi

Medlem
Alltid (närtill) bland de sista att stiga ombord. Undviker alltid stress så mycket det går, och mitt säte är ju redan bokat.....så lär ju inte få sällskap där iaf.

Om jag råkar komma tidigt och det är dedikerad boarding för F/C/Gold så använder jag givetvis möjligheten.
 

Rotorman

Medlem
Var med om en liten (o)trevlig historia i går när jag skulle från SVG till GBG via ARN.

Jag brukar vänta med att gå på och blir gärna sist. Har ändå plats ganska långt fram i kabinen och för att minimera stopp i aisle så jag har inget emot att gå på sist.

Satt och väntade och när det var så gott som tomt i kön gick jag fram och när det var min tur så tog markvärdinnan mitt EBG kort men var tvungen att gå på PA:n och ropa ut "last call". Jag väntar givetvis och står vid desken medan hon ropar ut. Det är ganska klart att jag "är hela kön".

Då dyker det upp en veritabel buffel och går FÖRBI mig och slänger upp sitt kort (också EBG) på desken och ser bara förbi mig, som om jag inte existerade. Jag tittade på honom och sa "ursäkta, jag står faktiskt i kö här och blir hanterad". Svaret blir "har du biljett eller har du biljett?!?!?". Jag blir genast grinig och säger "ja självklart har jag det!!". Då har markvärdinnan gjort klart utropet och förklarar att hon faktiskt höll på att ordna min check in och tar upp mitt EBG för att ordna det hela. När tölpen ser mitt EBG så blir han lite generad och drar sig tillbaka till soffan han suttit på tidigare med någon ursäkt om att "jag trodde du inte hade plats...".

Uppenbarligen så tog "den osmidige" sin rätt på ett, som jag tycker, burdust sätt och inte helt ok.

Ja, jag har status men har inget stort behov av att skylta med det och kräva min rätt att gå på först så länge jag inte åker i business / first. Sitter jag i economy så blir det ju bara pinsamt att först tränga sig och "glänsa" med sin status för att sedan hamna längs nede vid bakre galleyt? :rolleyes:

Jag säger som Bamse: "Är man stor och stark måste man vara snäll" (läs ödmjuk).

/J
 
Toppen