Senaste nytt

Gästa mer än 1 gäst med Diners Club?

chazzie

Medlem
Frågan i rubriken, kan jag gästa in mer än 1 person när jag går på en Diners-lounge? Att det i så fall kostar för båda förstår jag =}

Är det en som gäller eller finns någon maxgräns?
 

Alf

Medlem
Frågan i rubriken, kan jag gästa in mer än 1 person när jag går på en Diners-lounge? Att det i så fall kostar för båda förstår jag =}

Är det en som gäller eller finns någon maxgräns?

Menar du att du utnyttjar de loungebesöken du tjänat ihop på kortet så har jag inte lyckats använda dessa för medföljande, inte ens hustrun. Dessa är personliga har jag fått som svar. Detta är en anledning till att jag inte ser någon nytta med Diners. Jag hade 11 besökstillfällen på mitt kort, som jag då inte själv hann nyttja eftersom de var personliga.
 

Dr. Miles

Expert
Frågan i rubriken, kan jag gästa in mer än 1 person när jag går på en Diners-lounge? Att det i så fall kostar för båda förstår jag =}

Är det en som gäller eller finns någon maxgräns?
Vissa lounger har maxgräns, i alla fall de fanns maxgräns av antal gäster per medlem.

Info från tidigare loungeguider på DinersClub.com (ej dagens)
DinersClub skrev:
Kaohsiung International Airport – Kaohsiung, Taiwan

Lounge Name: China Airlines Dynasty Lounge
Lounge Location: International Terminal:
Airside - the lounge is located after the border check. Turn left, and the lounge located 5 meters away.
Hours Open: Lounge open 90 minutes prior to the first scheduled flight departure and close 30 minutes prior to the last scheduled departure.
Entry Conditions: 3 guests per member.
Fees: Guest fee - $25 USD.
 

chazzie

Medlem
Menar du att du utnyttjar de loungebesöken du tjänat ihop på kortet så har jag inte lyckats använda dessa för medföljande, inte ens hustrun.

Nej, men jag antar att för mig kan jag utnyttja ett gratisbesök medan jag får betala för mina, i detta fall, två gäster om jag förstått det rätt.

Vissa lounger har maxgräns, i alla fall de fanns maxgräns av antal gäster per medlem.

Den aktuella loungen är på Göteborg i sommar, jag skall rasta delar av familjen på ett 80-årskalas i Uddevalla och för att återlämna hyrbilen i tid så blir det några timmar på Landvetter, därav tänkte jag lounge kan vara trevligt för mina annars Norwegian-kuskande familjemedlemmar =}
 

Alf

Medlem
Nej, men jag antar att för mig kan jag utnyttja ett gratisbesök medan jag får betala för mina, i detta fall, två gäster om jag förstått det rätt.
=}

Ja, så har det i varje fall fungerat för mej. Ett dåligt system, har jag tillräckligt med gratisbesök borde jag få ta in gäster på dessa.
 

olo

Medlem
Den aktuella loungen är på Göteborg i sommar, jag skall rasta delar av familjen på ett 80-årskalas i Uddevalla och för att återlämna hyrbilen i tid så blir det några timmar på Landvetter, därav tänkte jag lounge kan vara trevligt för mina annars Norwegian-kuskande familjemedlemmar =}
Det finns en särskild tråd om Menzies på Landvetter. Sök på den, för att gästa där via Diners är ganska dyrt jämfört med övriga kort. Om jag minns rätt är det billigare om du har Amex, SEB, Swedbank eller Handelsbanken. De olika korten kostade olika med det finns i tråden.
 
Toppen