Senaste nytt

Gästa in medpassagerare i flera olika oneworld-lounger på Heathrow?

kristerj

Medlem
Jag har gästat in olika gäster i Galleries First och sedan i Galleries i B-piren. Det blev lite diskussion med loungedraken i B-piren, men det gick, med argumentet att vårt flyg snart skulle avgå.
 

kristerj

Medlem
Det var att det var olika gäster. Enligt min uppfattning så är loungedrakarna på Heathrow T5 de värsta av alla på BAs lounger. I USA är det sällan problem att få med en extra gäst och bemötandet är mycket trevligare.
 

AABack2ARN

Medlem
Vilket väl troligen tyder på att det är en och annan som försöker sig på en fuling just på Heathrow. Sedan är det väl inte helt konstigt att just de olika BA-loungerna på LHR är ihopkopplade IT-mässigt, likväl som andra flygbolags lounger på de flygplatser där de har mer än en lounge är det..?
 

Magino

Medlem
Ja det är nog helt klart enklare att gästa in olika människor i olika lounger på en flygplats där loungerna drivs av olika bolag.
 

Homer

Medlem
Har diskuterats på BA flyertalk, det syns vem du har släppt in.
Men de tar ju inget foto av den du gästar in så de kan omöjligt veta
om du släpper in någon annan med samma boardingkort i en av de andra loungerna...
 

silwer

Medlem
Tack för kommentarer! Allt sammantaget kommer jag nog ej testa att placera ut mina medresenärer på detta sätt. Onda ögat av BA låter otrevligt. Men om vi skulle få för oss att prova berättar jag hur det gick.
 

nota bene

Medlem
Som skrivet så registreras gästen på sitt boardingkort. Detta innebär att t.ex. om gästen har ett på papper och ett i mobilen så hindrar det ju inte att han går in med mobilen och har gett pappersvarianten till polaren... (som sedan kan gå in själv i annan lounge, gärna vänta lite tid)

Är det tillåtet - nej. Kan de bevisa något om man gör det smart - troligen inte...
 
Toppen