Senaste nytt

Gäller Star Gold förmåner på ThaiSmile?

MartinH

Medlem
Thai Airways flyger fortfarande Bangkok - Kuala Lumpur.
Bangkok - Penang med Thai Smile.
Thai Smile har en avgång per dag till KUL.
Inga statusförmåner på Thai Smile tyvärr. Jag har flugit dem några gånger. En gång lyckades jag faktiskt tjata mig in i Firstloungen på BKK, skulle flyga BKK-PEN, men lämnade av en polare som jag hade bokat i Thai F hem till EU så jag kunde haka på till loungen då.
screenshot-matrix.itasoftware.com-2019.11.04-15_59_49.png
 
Thai bra mycket bättre än Thai Smile om man inte bokar PE på Thai Smile.

Dåligt benutrymme i Thai Smiles ekonomi om man inte kommer åt platser vid nödutgången.
 

NotRyan

Medlem
Till Glenn

Som boende i Bangkok i mer än 20 år kan jag berätta att först nästa år : 2020
skall Thai Smile bli integrerade med Star Alliance ( Om det hinner bli klart )

Just nu måste man fortfarande boka deras PLUS biljett för att kunna få tillgång till lounge

Thai Smile har en avgång per dag till KUL.
Inga statusförmåner på Thai Smile tyvärr. Jag har flugit dem några gånger. En gång lyckades jag faktiskt tjata mig in i Firstloungen på BKK, skulle flyga BKK-PEN, men lämnade av en polare som jag hade bokat i Thai F hem till EU så jag kunde haka på till loungen då.
Visa bifogad bild 99301

Som jag förstår det kommer Thai Smile att bli Star Alliance Connecting Partner likt Juneyao, vilket då kräver specifika avtal med respektive bolagsprogram avseende poängintjäning/uttag medan förmåner gäller på anslutningar till Star Alliance.
 

airac

Medlem
Blev effektiv idag. Thai Smile blir Star Alliance Connecting Partner | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Ny info om förmåner https://www.thaismileair.com/en/star-alliance-cp:
On 25 February 2020, THAI Smile Airways became the second Connecting Partner of Star Alliance. Since then, customers enjoy the following:

  1. Members of ThaiAirways Intl. RoyalOrchid Plus and members of the Austrian, Lufthansa and SWISS Miles & More Frequent Flyer Programmes may accrue and redeem miles on flights operated by THAI Smile Airways.
  2. All passengers, regardless of their FFP status, connecting between THAISmile and Austrian, Lufthansa, SWISS and Thai Airways under a single booking can be checked through with their bags to their final destination.
  3. Star Alliance Silver Card holders connecting between THAI Smile and Austrian, Lufthansa, SWISS or Thai Airways under a single booking may enjoy the following privileges*:
    • Priority Airport Standby
    • Priority Reservations Waitlist
  4. In addition to Silver card holder privileges*, Star Alliance Gold Card holders connecting between THAI Smile and Austrian, Lufthansa, SWISS or THAI Airways under a single booking may enjoy:
    • Priority Airport Check-in
    • Extra Baggage Allowance
    • Gold Track Security and Immigration
    • Airport Lounge Access
    • Priority Boarding
    • Priority Baggage Handling
*Star Alliance Silver and Gold customers may be asked to show a valid Star Alliance Gold or Silver card (e.g. digital or physical FFP card) and proof of a connecting itinerary to access eligible privileges.
 
Toppen