Senaste nytt

Funderingar på Award resa

Stenis32

Medlem
Jag har vid ett par tillfällen rapporterat att Swiss ofta har 9 platser i C mellan ZRH och BKK (åtminstone). Har gjort en bokning med 4 pax i C i sommar den rutten och enligt Tallinn-agenten var det inte alls ovanligt att Swiss har så många award-platser för alla *A. Vad gäller Thai så har jag inte hittat 4 platser i C på någon rutt de flyger så det känns inte sannolikt att det går att hitta 4 platser där. Kör på Swiss, dyra skatter men vill man ha 4 platser i C på samma flight så är det bara att gilla läget :)

Här är inlägget där jag skriver lite mer
"Rutter" - SAS & Star Alliance Resor För EuroBonus Poäng | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
och bonusresan:
Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015 | Sida 78 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Viking75

Medlem
Jag har kört Award med 4 personer i C på de rutter ni nämner med Swiss och är bokad i februari med Thai. Så jag kan bekräfta att det går.
 

Dr. Miles

Expert
Det verkar som att det finns 4 platser i Business class på Turkish Airlines flight också.

Det här är på Istanbul -> Bangkok:
Screenshot20160107_05.png


EDIT: Nu har jag kollat många datum i september - november och det finns ganska många datum med 4 platser i Business class på Turkish Airlines Istanbul-Bangkok.
 
Last edited:

Gummaron

Medlem
EDIT: Nu har jag kollat många datum i september - november och det finns ganska många datum med 4 platser i Business class på Turkish Airlines Istanbul-Bangkok.

Då var det alltså så som jag sa i inlägg #4 ;)

Men som jag skrev så har TK haft en del problem med att vissa awardresor i C läggs ut även fast de inte är bokningsbara. När jag pratade med Tallin tidigare i höst när jag bokade min awardresa bekräftade de detta och sa att TK jobbar på att lösa problemet. Hade tänkt att flyga C LAX-IST-ARN med TK, som visade tillgång på Uniteds hemsida, men denna resa var inte bokningsbar för Tallin. Nu har jag ju iofs ingen koll på om samma gäller för dessa biljetter, men man kan nog inte vara säker innan man stämt av med Tallin.
 
Toppen