Senaste nytt

Fully flat i business class. Första bilderna på SAS nya långdistansstolar

Dr. Miles

Expert
Längtar efter att prova nya businessätet under 2015. Är det en synvilla eller ser inte sätet lite smalt ut, själva bädden alltså, inte hela utrymmet? Också väldigt intressant att de lyckats få in nästan samma antal platser i en 1-2-1 konfig jämfört med 2-2-2. Jag menar även dagens säten utnyttjar ju plats under raden framför.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg och sedan bekräftad av Jacob, det är 1-1-1-1 som använder 2-4-2 bredd som hos ANA.
Fötterna av passageraren som sitter i bakre raden hamnar under avlastningsbord bredvid dig.

Av bilden att döma, gissar jag att det är samma seat konfig (ej stol) som ANA Business class på deras Boeing 777-300ER.
Det är 1-1-1-1, inte 1-2-1.
Jag skulle ha föredragit samma konfig som bl a THAI, Etihad där varannan rad får parsäte i mittenraden. Det är trevligare när man reser som ett par.

hos ANA (1-1-1-1)
Visa bifogad bild 24996

hos THAI (1-2-1 och 1-1-1-1 varannan rad)

Visa bifogad bild 24997
 

MarcusC

Medlem
Bara att instämma och säga ääntligen SAS. Skall bli spännande testa och känns som SAS Business på Long Haul kan bli riktigt bra igen med både mjuk och hårdvaran.
 

Jaws

Medlem
Det är bra att hårdvaran uppdateras. Jag upplever att servicen väntat länge på att få äkta lieflt.
Jag har alltid tyckt att crewservice håller mkt bra. Så när vi och SAS äntligen får en modern stol blir omvägen över London och Frankfurt onödiga på många destinationer( nåväl några iallafall).
 

HKG Flyer

Medlem
Eftersom SAS lovar 1-2-1 config. ser det ut att vara XL versionen av Vantage stolen som gäller. På A330 blir den 23" bred och på A350 25" om man tittar på Thompsons exempel seatplans.
Sen vet man väl inte hur mycket SAS har anpassat stolen. Det borde ju vara möjligt göra hurtsarna smalare till förmån för stolsbredden tex.
Thompson Aero Seating | LOPAS
 

JacobGBG

Medlem
Jag hoppas att redax har möjlighet att lägga fingrarna på något utrullningsschema för de nya sätena, jag tänker i plan-för-plan eller på vilka legs.
 
Toppen