Senaste nytt

Fully flat i business class. Första bilderna på SAS nya långdistansstolar

Agö

Medlem
Även crew verkar se fram emot detta. Det lät nästan som en lättnades suck när jag snackade med besättningen på SK909 idag om nya C. En påpekade, en aning sarkastiskt, att besättningen då kan ägna sig åt service istället för damage control (trasig IFE, stolar som pajar osv.).
 

MrB

Medlem
Tittar man noga på bilden på Plus-stolen så står det Zodiac Aerospace på skärmen. Letar man sedan vidare på webben så kan man se likheterna med Air NZ premium economy-stol...

Uppmärksamt, tack för infon! Bilden på NZ:s stol ser betydligt mer inbjudande ut än den som SAS presenterat, vilket tänder ett hopp om att det skall bli bra.

Tror att ANA har samma stol på en del plan. Har inte testat dem själv, men en kollega tyckte att den var betydligt bättre än dagens SAS Plus.

...Där verkar man dock ha en variant med utfällbart benstöd på alla rader och inte bara längst fram...

Vet du att SAS bara kommer att ha utfällbara benstöd på första raden? Detta är ju en starkt bidragande faktor när det gäller sovkomforten (och en av de stora bristerna med dagens stol om man är lite över medellängd eftersom benen inte når ner till stödet). Ett fotstöd som sitter under stolen framför kan i min mening aldrig ersätta ett riktigt benstöd...
 

Malu

Medlem
Vet du att SAS bara kommer att ha utfällbara benstöd på första raden? Detta är ju en starkt bidragande faktor när det gäller sovkomforten (och en av de stora bristerna med dagens stol om man är lite över medellängd eftersom benen inte når ner till stödet). Ett fotstöd som sitter under stolen framför kan i min mening aldrig ersätta ett riktigt benstöd...

Jag håller helt med. Troligen måste man ha större pitch om det är utfällbart benstöd på alla rader.
Det är den här bilden som gör att jag tror att det blir "pinnar" på raderna bakom första:

Skärmklipp.PNG

Så det gäller att vara snabb med seatingen om man reser i plus... :)
 

MrB

Medlem
Jag håller helt med. Troligen måste man ha större pitch om det är utfällbart benstöd på alla rader.
Det är den här bilden som gör att jag tror att det blir "pinnar" på raderna bakom första:..

Du har nog helt rätt. Benstödet borde dessutom synts bakifrån på bilden du bifogade. Bilden tagen framifrån är uppenbart på stolar avsedda för första raden eftersom skärmarna sitter i armstöden.

Det verkar som att NZ har 41" pitch, så ditt antagande verkar även vara korrekt på den punkten.

Tyvärr tycker jag att detta är riktigt synd, det känns som att man snubblar på mållinjen...

...Så det gäller att vara snabb med seatingen om man reser i plus... :)

Precis som idag dvs... Jag försöker alltid få första raden (14) när jag behöver sitta bakom skynket. Med handbagaget mellan benstödet och benen blir det ganska ok.
 

JohnBrander

Medlem
Längtar efter att prova nya businessätet under 2015. Är det en synvilla eller ser inte sätet lite smalt ut, själva bädden alltså, inte hela utrymmet? Också väldigt intressant att de lyckats få in nästan samma antal platser i en 1-2-1 konfig jämfört med 2-2-2. Jag menar även dagens säten utnyttjar ju plats under raden framför.
 
Toppen