Senaste nytt

Fulaste flygplanet?

Palazzi

Medlem
Vackra var det ju inte, men många var inte så skrämmande som jag förväntat mig...

Det enda plan jag tycker är på riktigt skrämmande är EVA Air i Hello Kitty-livery.... Man får intrycket av att man ska hoppa in i ett leksaksplan, och det är inte den första tanke man vill slås av när man ska borda.
 

HKG Flyer

Medlem
Jag vill ogiltigförklara listan! Att man ens har med Air Tahiti nui gör den oseriös i mitt tycke! Samma sak med Hawaiian. Finns så mycket värre/tråkigare/fulare målningar!

Kollar man dessutom källan till vart SvD fått artikeln ifrån (telegraph) kan man se att de till stor del är gamla målningar man dömt efter trots att artikeln är relativt ny. Hur har man tänkt på Telegraph :confused:

Helt rätt. Och smaken är ju som baken. och varför vill man göra det till nåt negativt när man kallar det för "fulaste flygplan"?
Jag hade kallat det för "Listan med roligast målade flygplan":p
 
När jag sitter här i München och spanar ut så måste jag nog säga att jag tycker att LOT:s logo är förjäkla ful alltså. Vad ska det vara? Nån svan? Lite OT kanske med tanke på att själva målningen annars väl är helt sådär vanligt ok. Finns säkert någon fin bakgrundshistoria kring den dock som någon kan berätta.
 

Lonelyflyer

Medlem
fula målningar är en sak, men snackar vi flygplan finns de ju bara ett som sticker ut!

1578609.jpg
 
Jag tycker inte att Optica är så fasligt ful i jämförelse med denna lilla raring:

XF-85 Goblin

Factsheets : McDonnell XF-85 Goblin

Den tycker jag är mycket svårslagen faktiskt.

Sedan finns ju även Gee Bee som visserligen är väldigt oproportionerligt men ändå charmig (har sett den dyka upp på listorna över fula flygplan).

Granville Brothers Gee Bee Z "City of Springfield" - Manufacturer was Bill Turner from a design by Granville Brothers Aircraft, Inc.

När det gäller målningar tycker jag inte att de hör hemma i kategorin "fulaste/snyggaste flygplanet" utan snarare i just målningskategorin. En groteskt målad A350 är ju fortfarande en A350 och en elegant sak även om just färgschemat är åt skogen.;)
 
Toppen