Senaste nytt

Frukostbuffén på Gothia Towers i Göteborg är rätt hemsk

Angående frukosten på Gothia så är den riktigt dålig på sommaren. Jag har gnällt om det vid tillfälle och fick då till svar att de har ett annat utbud och upplägg på sommaren där de inte har lika mycket att välja på. Inte för att jag förstod hur det skulle göra mig gladare eller nöjdare, men fick inte ett bättre svar än så. Jag tycker att det är tråkigt, för Gothia har tidigare alltid varit ett väldigt bra hotell, och de har haft en väldigt bra frukost. Men inte längre...
Upper House däremot är riktigt bra!
 

Palazzi

Medlem
Håller med @Senator : Detta är ofta ett problem på riktigt stora hotell.
Jag hade iofs en dålig frukostupplevelse på Clarion Post i helgen (också Göteborg).

Några Hilton brukar ha bättre frukost trots sin storlek, men undrar om det beror på att frukost ofta inte ingår i deras base-rate o att det krävs pengar eller status...

Kommer undvika båda dessa hotell i framtiden - frukosten är viktig för mig.
 
Tråden till Upper House för den intresserade, Upper House – en resa mot de 50 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Antar att man behöver göra upp om ens ankommande i förväg, kan tänka mig att man får ett konstigt intryck annars om man dyker upp oanmäld. Bara å hitta till Upper House ingången är inte det lättaste.
De tar i princip inte emot icke föranmälda gäster, om du inte är stammis då och har ett stammiskort som fungerar till hissen :)
 

Olle A

Medlem
Tänk så olika man kan uppleva ett hotell.
Vi har just bott ett par nätter i Gothia Tower 3, våning 25 d.v.s. ett sky-rum vilket innebar frukost längst upp på våning 29.
En alldeles utmärkt frukost, inte alls trångt med folk, strålande utsikt och uppmärksam personal. Helnöjda med både rummet och frukosten.
Som sagt, boka "sky" så blir upplevelsen en helt annan.
 
Tänk så olika man kan uppleva ett hotell.
Vi har just bott ett par nätter i Gothia Tower 3, våning 25 d.v.s. ett sky-rum vilket innebar frukost längst upp på våning 29.
En alldeles utmärkt frukost, inte alls trångt med folk, strålande utsikt och uppmärksam personal. Helnöjda med både rummet och frukosten.
Som sagt, boka "sky" så blir upplevelsen en helt annan.
Yes, men så är det också en annan frukostmatsal :)
 

Palazzi

Medlem
Är egentligen inget fan av små designhotell, men nästa Göteborgsresa bokar jag på nyöppnade Bellora. Ätit där flertalet gånger sedan de öppnade i Maj (Bergstungan är kanske den bästa fisk jag ätit).... Sist fick jag en chark/osttallrik till förrätt o jag misstänker att nivån på frukosten är liknande...

Är trött på hushållsost o pärssonskinka...
 
Är egentligen inget fan av små designhotell, men nästa Göteborgsresa bokar jag på nyöppnade Bellora. Ätit där flertalet gånger sedan de öppnade i Maj (Bergstungan är kanske den bästa fisk jag ätit).... Sist fick jag en chark/osttallrik till förrätt o jag misstänker att nivån på frukosten är liknande...

Är trött på hushållsost o pärssonskinka...
Du kanske skulle testa Pigalle någongång också då, det är samma gäng som har Bellora. Har inte testat något av dem själv så kan inte lämna något omdöme själv, men tänker mig att det är lite som druvor i vin - dvs gillar man druvan är chansen hyfsat stor att nästa vin gjort på samma druva kan vara god också :)
 

Flying P

Medlem
Tänk så olika man kan uppleva ett hotell.
Vi har just bott ett par nätter i Gothia Tower 3, våning 25 d.v.s. ett sky-rum vilket innebar frukost längst upp på våning 29.
En alldeles utmärkt frukost, inte alls trångt med folk, strålande utsikt och uppmärksam personal. Helnöjda med både rummet och frukosten.
Som sagt, boka "sky" så blir upplevelsen en helt annan.
Det är ju redan konstaterat att frukost i sky är en helt annan sak.
 
Toppen