Senaste nytt

Frugan 30 år! Lufthansa first och Shangri-La Muscat

Alx

Medlem
Wow vilken fin rapport. Alltid lika inspirerande att läsa bra skrivna rapporter. Din fru måste verkligen ha fått ett födelsedagsfirande värt att minnas. Er resa verkar ha varit fantastisk från början till slut på så när som ormen i solstolen. Den hade lätt förstört resten av min semester med min extrema ormfobi.

Hur var Oman/Muscat i övrigt? Var ni runt eller stannade ni mest på hotellen?
 

Sofia

Medlem
Fortsättningen var lika fin och personlig som första delen :) Låter som en perfekt romantisk get-away, jag blir alldeles avis!
 

Gus

Medlem
Jodå, det finns en Diners-lounge på Istanbuls flygplats - LGM International CIP Lounge

Jo, alldeles riktigt. Men bara på Istanbul Sabiha Gökçen International och i och med att vi flög med Turkish så använde vi oss av Ataturk airport. Vi flyger med Turkish 75 % av gångerna vi ska utanför europa så det är verkligen synd att diners inte har någon lounge på Ataturk.

Toppenreportage! Såg ni något av staden och landet eller njöt ni av hotellet hela vistelsen?

Wow vilken fin rapport. Alltid lika inspirerande att läsa bra skrivna rapporter. Din fru måste verkligen ha fått ett födelsedagsfirande värt att minnas. Er resa verkar ha varit fantastisk från början till slut på så när som ormen i solstolen. Den hade lätt förstört resten av min semester med min extrema ormfobi.

Hur var Oman/Muscat i övrigt? Var ni runt eller stannade ni mest på hotellen?

Tack tack, vad kul att höra! :) Vi hade bara 2 hela dagar i Oman så vi var mest på hotellet. Vi sov i Muscat sista natten och passade då på att kolla in staden. Folk här på forumet hade sagt att det räckte med en eftermiddag i Muscat och det stämde! Det fanns inte så mycket att se i staden, den var nästan lika tråkig som Vaduz i Liechtenstein. Vi tittade på en bazaar och åt middag på en indisk restaurang som var väldigt bra! Om jag någon gång återvänder till landet åker jag gärna på en utflykt till öknen, det verkar häftigt!
 
Toppen