Senaste nytt

Frikostliga nykterister

pitch

Medlem
Synd att det inte var andra hållet, man skulle nog vinna mycket på att stärka sig med en flaska skumpa innan man tar sig igenom Doha i ekonomi.
Sannolikt den tråkigaste flygplatsen jag känner till. (Knappast värsta, bara tråkigaste. Vilket ju är värst på sitt sätt, förstås.)
 

Sofia

Medlem
Ingen fara, som statuspassagerare på QR slipper man mycket tjafs och kan glida förbi köer och in i lounger ;)
 

pitch

Medlem
Klart på topp 5 bland mina irriterande flygplatsupplevelser är byte i Doha för att åka till Indien. Tänk dig det normala möget med 7 säkerhetskontroller och kö till varje. Lägg sen till ett par hundra gästarbetare framför dig i kön.

Det är möjligt att en flaska inte skulle ha räckt, när jag tänker efter.
 

Dr. Miles

Expert
När jag flög med THAI från Bangkok till Frankfurt häromdagen gjorde kabinpersonalen announcement där de sa att de inte skulle servera alkohol till passagerare som inte kan uppföra sig.
 

pitch

Medlem
Ovanligt, men jag är för. Det finns alldeles för många kronvrak och ligister som åker Europa - BKK.

Där har vi i alla fall motpolen. Personalen på TGs Europalinjer är nog rejält medvetna om följderna av för hög alkoholkonsumtion.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Har flugit ARN-BKK med TG en gång. På nerresan tog det inte ens en timme innan personalen fick leda bort en överförfriskad passagerare (såg honom aldrig mer sen). På hemresan kom vi ungefär halvvägs innan man bestämde sig för att inte servera en herre mer. Det ledde till att han högljutt informerade oss övriga passagerare omväxlande om hur dåliga TG var eftersom de inte ville servera mer öl, omväxlande om hur dåliga TG var eftersom de försökte be honom hålla tyst. Efter några timmar gav han upp och somnade. Hädanefter är det bara SQ som gäller för resor österut...

On-topic: Den jag tycker är mest frikostig är nog Swiss. Beställer man en GT brukar den vara omöjlig att skilja från ren gin. Vill man inte ha glaset påfyllt måste man nästan gömma det. En talande incident var när jag glömde en påse med min egen sprit på planet. Upptäcker det när jag gått ungefär halva bryggan, vänder om och utanför planet står pursern och väntar med påsen i handen och önskar mig en trevlig dag. Hemma upptäcker jag att han lagt i några extra flaskor bubbel.
 

Tjaeng

Medlem
VIlka länder avses? Jordanien, UAE och Qatar har inte direkt restriktiva alkoholregler på marken (allt är relativt). Länder som har riktiga alkoholförbud (Egypten, Kuwait, Pakistan, Saudiarabien etc) brukar ha torrlagd kabin.
 
Last edited:
Toppen