Friedrichshafen - Tips?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Ricci, 1 April 2021.

1. Jag håller med att Zürich till Friedrichshafen är en mycket vackrare, bättre bilresa. A8 till A81 i Stuttgart sen A81 ner förbi Singen kan vara ett riktigt nålsöga med mycket ”stau” och ”stock in der verkehr ”. Det beror på när på dygnet man kör. Jag arbetade i Böblingen i nästan tre år och bodde både där, Singelfingen samt Tübingen så dessa vägar har jag åkt en del

Men hittar man rätt tidpunkt går det sjukt snabbt att ta sig ner till gräsen.

NyfikenGrau och Ricci gillar detta.
  2. Ja det där är inte alls min del av landet, skolexempel på att pengar inte automatiskt innebär lycka. Var inne på Stuttgart i 20-25-årsåldern och hade säkert varit "rikare" om jag valt det istf Berlin, men, nej tack, jag föredrar livskvalitet. Åkte på vår enda semester precis den vägen ner till Schweiz och jäklar vad glada vi var att inte bo där...stockender Verkehr som sagt från början till slut.

Rätt tidpunkt...nattetid? :p

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!