Senaste nytt

Fri weekendhyra AVIS

Non-stop

Medlem
Får man fråga var du hyrde?

Jag hyrde en Passat eller liknande. 1 av 3 val som fanns när man bokade genom länken i mailet som kupongen kom i. Fick även 500 Eurobonus poäng, men det kanske berodde på att jag tog nån självriskreduceringsförsäkring i samband med att jag hämtade bilen.
 

Non-stop

Medlem
Jag hyrde en Passat eller liknande. 1 av 3 val som fanns när man bokade genom länken i mailet som kupongen kom i. Fick även 500 Eurobonus poäng, men det kanske berodde på att jag tog nån självriskreduceringsförsäkring i samband med att jag hämtade bilen.

Det var en inrikes hyra
 

TomJ

Medlem
Ja, det känns som ett samtal för att boka inte är helt fel, möjligen med inspelning av samtalet som extra säkerhet. Får göra ett försök och rapportera hur det gått i augusti när det är klart.
 

Jonas F

Medlem
Nu fick jag svar från Avis att jag hade bokat en kategori som inte var giltig med gratiskupongen. Som jag gissade alltså. Man kan ju fråga sig varför den överhuvudtaget dyker upp på den speciella bokningssidan då. Den nya är ju lite tydligare där bokstäverna som är tillåtna står men så var det inte när jag bokade. Inte heller stod det något pris i bekräftelsen. Kan de verkligen hitta på vilket pris som helst när man hämtar ut bilen då? Det står ju att man kan uppgradera till en högre klass med mellanskillnaden också. Åtminstone mellanskillnaden borde jag väl kunna få tillbaka då kan jag tycka mellan det okända priset som jag bokat och det okända priset för en tillåten kategori. Det blir att ta det hela ett varv till på måndag.
 

Jonas F

Medlem
Uppdatering:
Tillslut gick de med på att betala tillbaka pengarna för gratis weekend-hyran.

Numera är det ju lite tydligare vilka kategorier som ingår även om jag tycker att det bara är de kategorierna som ska komma upp på den speciella bokningssidan också. Men det kan krävas ett antal mail efter avslutad hyra om det strular uppenbarligen.
 

Harnos

Medlem
Någon som utnyttjat Om du önskar en alternativ bilgrupp behöver du bara betala mellanskillnaden vid hyresstart ?
Om så, ser ni mellanskillnaden redan när det bokas (online)?

Funderar på använda den i Sydafrika och där är enbart bilgrupp A inkluderat så tar gärna något bättre, systemet nere just nu så kan inte kolla själv online.
 

Steve

Medlem
Vad gäller i slutändan?
Såg i mailet att det endast gäller en rad olika länder, exkl. USA, men jag kan boka en bil i USA via hemsidan utan kostnad.

Inte slutfört en bokning dock och provat själv än men ska försöka inom kort.
Blev det någon bokning i USA? Och än mer intressant, gick det att använda vouchern?
Jag ser inte själv USA som alternativ via länken men fick intrycket av Avis kundtjänst att det ska fungera även i USA. Får ringa i morgon och se om det går.
 
Toppen