Senaste nytt

Fri uppgradering till First class om du bokar Club World tur och retur

Senator

Moderator
http://www.britishairways.com/en-se...rst?source=H02X&hpsource=H02CXFreeupgradetoFi

Det här låter ju trevligt. Nu kommer det bli debut i First för min del.

Hum.. Tidigare har dessa varit enbart för Semi-Flex och Flex biljetter (R, D, C, J) och därmed hyfsat dyra. Eftersom resor till Nordamerika ligger t/r från 32 000kr i First, kan man fundera på om en 30 000kr Semi-flex biljett i Club World med uppgradering är ett bra värde. Längst ner står alla villkor..
 

Dr. Miles

Expert
Som @Senator skriver, det är helt värdelöst när man flyger mot Nordamerika.
Rabatterad First class är samma pris eller billigare än R klass (som är billigast Business class som kvalificerar denna kampanj), så det är ingen vits alls att köpa dyrare Business class.

T ex till Los Angeles från Stockholm.
Screenshot20140911_1.png
 

AABack2ARN

Medlem
Håller med om att det inte är ett fantastiskt erbjudande. Men lite kul att det gäller för folk utanför UK vilket jag upplever är det normala?
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Jag fick ett mail från BA om att boka före den 31 oktober i år och flyga före 31 oktober 2015 i C klass och få ena vägen i F.
Det var 15 år sedan jag flög BA F så jag ledade fram en A380 linje och föll för att åka ut den 27 dec och hem den 29 dec och resmålet var IAD, när jag sökte detta på BA hemsida så landade priset på 17.396:-.
För att få erbjudande om UG till F var man tvunget att ringa till BA på ett svenskt nummer, tog ca 10 sek så svarade en dam på svenska, med som jag tror tysk bryning.
Hon hittade en resa med det tider som jag hade letat på, och sa att priset blir ca 30.900:- och då skulle jag få åka F dit och C hem.
Talade om för damen att om jag bokar på nätet så får jag åka F både dit och hem för 31.346:- så jag tycker inte att erbjudandet var så fördelaktigt men hon så Ni får ju en gratis uppgradering!

Frågade om hon verkligen tyckte det var ett bra erbjudande men fick henne inte att säga varken ja eller nej, hon slingrade sig hela tiden.

En liten undran, visst får man bli lite trött på BA?
@Dr Miles ha skrivit om detta erbjudande och han skriver att det är min krav om 3 nätter och jag bad damen kolla om jag ändrade utresan 1 dag tidigare men fick samma pris.
[First&Business class] København/Billund-Hong Kong T/R, British Airways, från 24.200 DKK inkl. | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Observera att fri uppgradering ena vägen är inte från billigaste Business class biljett utan det finns egen fare basis (A2JBUP11 och A2JBUP4).
Screenshot20141009_2.png


I ditt fall kundtjänsten räknade rätt. Däremot kan man fråga sig om det är en bra deal överhuvudtaget om man reser västerut då det finns bra First class deal i nästan samma prisklass.
 
Toppen