Senaste nytt

Fredagstråden™

rob74

Medlem
Koh Samui, fredag 17:42 - just avslutat en härlig eftermiddag vid poolen på Koh Samui Cliff View Resort & Spa.

Anlände igår med inrikesflyg efter några dagars härliga flygningar i First med ANA (MUC-NRT) och Thai (NRT-BKK). Jag ser redan nu fram mot returresan! Detta var absolut de bästa flygningar jag upplevt sedan NZ i C-klass mellan AKL och LHR för tre år sedan. ANA var ju i en klass för sig! Helt otrolig service för endast 2 passagerare i F! På Thai-flygningen var jag ensam i F, så det var mycket uppmärksamhet från kabinpersonalen. Glaset med Dom Perignon tenderade att aldrig vara tomt... ;-)
Det var också intressant att se priority boarding för *Gold/Business på inrikesflyget från BKK, ett flyg som i princip endast var fyllt med turister.
Nu innebar det visserligen bara att man lyckades få ett säte i bussen som körde till flyget och sedan var det vanlig anarki, men ändå... :)

Ska väl försöka få ordning på sömncykeln idag. Det har varit lite si och så med den hittills...
 

Fredrik

Medlem
Jag går upp till 57:e våningen och lägger mig vid poolen igen :)

Den poolen är nice. Vad tycker du om hotellet i övrigt? På Tripadvisor är det blandat mellan de som varit missnöjda och de som varit nöjda.

Jag har bott där och var väldigt nöjd men som sagt har andra haft sämre erfarenheter.
 
Den poolen är nice. Vad tycker du om hotellet i övrigt? På Tripadvisor är det blandat mellan de som varit missnöjda och de som varit nöjda.

Jag har bott där och var väldigt nöjd men som sagt har andra haft sämre erfarenheter.

Jag fick en gratis uppgradering till en jättestor (130m2?) svit som sträcker sig från sida-till-sida på huset så jag har fönster åt båda hållen. Så det är synd att klaga. Hotellet känns lite som "Las Vegas" - det är mycket yta men servicen är inte femstjärnig. Ett riktigt turisthotell.

Men SkyPark ska man ju uppleva och gör hotellet värt ett besök!
 

Gnopps

Medlem
TJOHOO!

Tills sist är allt färdigt för nytt personligt rekord, allt biljetterat och klart. Under 9 härliga dygn kommer en kompis å jag göra ett "segment run" till USA, totalt 31 flyg!! Dels för att behålla status men främst för flygupplevelsen, allt från stora Airbus 380 till Washington och lilla Embraer 120 till Rock Springs, Wyoming. Superglad och fredagen blev precis mer toppen! :D Ekonomiklass förvisso, men ska nog trivas ändå..

Lör
HEL-CPH-AMS
Sön
AMS-SFO-LAX
Mån
LAX-PHX-MSP
Tis
MSP-MKE-ORD-MSP-FOD-MSP-CMH
Ons
CMH-HOU/IAH-AMS
Tor
AMS-BUD
Fre
BUD-CDG-IAD-ATL-LIT
Lör
LIT-MEM-DEN-SLC-RKS-SLC-SAN-LAX
Sön
LAX-ATL-CDG
Mån
CDG-CPH-HEL


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Gnopps - Det där är nog något sorts freakshow rekord. Tillochmed på FT skulle det där nog väcka reeeeespect! Men varför en segment run med TATL inslag? Borde ju gå att klara på 1/3 av tidne om du bara duttar till och från i USA/Europa? Och vad har du betalat för kalaset?
 

Jacob

Medlem
Och jobbfredagen avslutades med elfel vid Centralen i Stockholm och totalstopp på alla tåg till/från Stockholm.
Efter att ha stått still mitt ute i ingenstans tog det en timme att krypköra från Södertälje in till Stockholm C.

Hur lyckas dom?
 

Gnopps

Medlem
Gnopps - Det där är nog något sorts freakshow rekord. Tillochmed på FT skulle det där nog väcka reeeeespect! Men varför en segment run med TATL inslag? Borde ju gå att klara på 1/3 av tidne om du bara duttar till och från i USA/Europa? Och vad har du betalat för kalaset?
En annan möjlighet hade varit endast en resa till USA å sedan inrikesflyg men då är det svårare att hitta availability eftersom rutten måste anpassas till de sträckor som har lågt pris. Totalkostnaden hade inte varit mycket lägre å vi hade fått färre poäng. Att göra samma i Europa är ännu svårare pga. att skatterna per segment är betydligt högre. Det här är konstruerat med tre biljetter, fem fares och kostade ca 9500kr.
 
Toppen