Senaste nytt

Fredagstråden™

rob74

Medlem
Insåg idag att i fredags avslutade jag mitt 10:e år här i Kiruna och på samma jobb.
Det var ju en anledning till att hälla lite bubbel i glaset en kväll som denna! :)
 

rob74

Medlem
Står och väntar på bagaget på ARN inrikes. Har stått att bagaget kommer om 0 minuter ett bra tag nu...
De verkar ha en annan definition på tid här än vad jag har.
Dessutom kom vi in 10 min tidigt till gate, så...
 

rob74

Medlem
Då var man installerad på Park Inn, Arlanda, för natten.
Vädret utanför suger hårt, så det blir att hålla sig innanför väggarna nu.
Har varit vaken sedan före 6 imorse, så det blir att stödvila lite innan jag och kollegan går ner i baren.
Blir en tidig kväll då vi måste åka till flygplatsen vid 05:30 imorgon... :eek:
 

rob74

Medlem
Japp! Fredag är det varje gång man får lämna kontoret för att flyga nånstans... ;)
AHO kom förbi hotellet tidigare och språkade ett tag då han var i området. Därefter intog jag och kollegorna lite fläskfilé med en schyst pepparsås.
Har njutit en god cigarill och ska väl upp och knyta mig nu. Avfärd 05:30 imorgon...
 
Började skriva en rolig stycke om vad man kan hinna med på en långhelg med en tyngdpunkt på fredag men när jag läste så känndes vara lite för tråkig. Skriver sammanfattningen av endast fredagen istället:
Morgonmöten: plåtis, snickare, elektriker. En efter varandra. Sen åker till Cramo, bilar ner 2 väggar, kör ut 3 ton betong till tippen, emellanåt hinner besöka bilaffärer, tittar på bilofferter, köper ett bubbelbadkar. Hände en hel del mer under helgen, på måndag eftermiddag nästan åkte till flygplatsen i snickarbyxor. Samtalet i hissen på tisdag morgon på jobbet:
"How was your weekend?"
"Quiet and uneventful, with family. And you?"
"Same here, with family" ;)
 

David

Medlem
Transport på marken står på schemat för denna helg då ingen längre flyger Chongqing-Chengdu (kan förvisso flyger via Jiuzhaigou men känns lite onödigt...). Tar alltså CRH-tåget som går på smidiga 2 timmar - 120kr enkel i första klass. Att öla står på schemat samt ett besök hos Canon-handlare för att se om man kan göra sig något klipp innan hemresa till Sverige...

Trevlig helg allesammans!
 

rvarttinen

Medlem
Äntligen fredag!
hämtar bil i eftermiddag för vidare färd till lantstället. Ska hämta ett bisamhälle imorgon och efter det är det dags för vinterfodring av desamma. Också läge att åka till byggmarknaden och skaffa bruk att fylla igen ett hål i en vägg.

Och, till alla på forumet: Ha en Trevlig Helg!
 
Toppen