Senaste nytt

Fraport aktien

Ubbe

Medlem
Vad tror ni om framtiden för Fraport aktien?
Förutom flygplatsen i Frankfurt äger och driver Fraport 13 regionala flygplatser i Grekland, flygplatsen i Lima, Ljubljanas flygplats, flygplatserna Varna och Burgas i Bulgarien, Antalyas flygplats samt flygplatser i Brasilien. Man har också delägande i St. Petersburgs flygplats och flygplatsen i Xi'an.
Frankfurt står för drygt 60 procent av omsättningen.
Aktien har gått ner med ca 55% i år, men bör väl knappast sjunka mer nu. Flygbolag kan ju försvinna och nya kan uppstå men flygplatser behövs ju av alla.
Tankar om detta välkomnas.
 
Jag är med sugen faktiskt.
FRA är en bra flygplats och det borde bara ett bra bolag.
Har iofs inte kollat på några siffror utan enbart känsla...
 

Ubbe

Medlem
Aktien kunde visst sjunka mer. Gått ner några kronor sedan jag startade tråden.
Så snart kanske man ska kliva på.. :)
 

Tomas E

Medlem
Aktien kunde visst sjunka mer. Gått ner några kronor sedan jag startade tråden.
Ibland kan det nog vara bra att minnas att aktier alltid kan gå ner till noll. Uttalanden som "nu kan den nog inte sjuka mer" brukar vara särskilt olycksbådande... :rolleyes:
 

Attachments

  • image.png
    image.png
    137 bytes · Visningar: 154

squeezen

Medlem
Ser rätt bra ut även framledes.
Här en liten analys.
Fraports resa - lyfter mot skyarna | Placera
Oklart vad du anser som ”bra” men att få en rek :
”Placera väljer därför att sänka rekommendationen för Fraport från köp till neutral.”

samt en genomsnittlig riktkurs på 56,2 när den stänger på 55,99 skulle jag iaf inte locka på.

sen kan man ju anta vissa värden och framtidsutsikter men riskjusterat skulle inte jag hoppa på.
 

Ubbe

Medlem
Oklart vad du anser som ”bra” men att få en rek :
”Placera väljer därför att sänka rekommendationen för Fraport från köp till neutral.”

samt en genomsnittlig riktkurs på 56,2 när den stänger på 55,99 skulle jag iaf inte locka på.

sen kan man ju anta vissa värden och framtidsutsikter men riskjusterat skulle inte jag hoppa på.
Ok, jag trodde att man alltid ska göra tvärt emot Placeras rekommendationer. Har fungerat för mig nästan jämt. Nu gick den ner mer, men det är väl Delta relaterat.
 
Toppen