Senaste nytt

Frankfurt airport - övernattning?

FF#1

Medlem
Har bott flera gånger på Hilton, fräscht, hyfsad lounge och som sagt det går att gå till terminalen.
 

Maja

Medlem
Väcker liv i den här gamla tråden. Kommer tillbaka från Tokyo i slutet på april och behöver en övernattning för 2 vuxna och 1 barn på 10 år. Är idag HHD, men halkar troligen ner till HHG precis innan vår vistelse.

Hur är loungen på Hilton? Utbud? Värt prisskillnaden i jmf med HGI?

Så vilket hotell rekommenderas idag?
 

travellerrr

Medlem
Jag har lyckats (misslyckats) att missa avgångar från Frankfurt två gånger senaste tiden. Första gången fick jag ett rum på Sheraton som ligger i princip på terminalen. Tar kanske 2 minuter att gå från incheckningen. Det tyckte jag var som ett vanligt flygplatshotell, inget särskilt.
Andra gången fick jag ett rum på Steigenberger Airport hotell, ca 5 minuter bort. Jag har alltid varit lite anti att ta buss och att ha något att passa men detta hotell tyckte jag var mycket bättre. Kan rekommendera detta hotell om du pallar ta bussen, givetvis har hotellet egen transit.
 
Jag har lyckats (misslyckats) att missa avgångar från Frankfurt två gånger senaste tiden. Första gången fick jag ett rum på Sheraton som ligger i princip på terminalen. Tar kanske 2 minuter att gå från incheckningen. Det tyckte jag var som ett vanligt flygplatshotell, inget särskilt.
Andra gången fick jag ett rum på Steigenberger Airport hotell, ca 5 minuter bort. Jag har alltid varit lite anti att ta buss och att ha något att passa men detta hotell tyckte jag var mycket bättre. Kan rekommendera detta hotell om du pallar ta bussen, givetvis har hotellet egen transit.
Håller faktiskt med, hamnade där efter en missad connection på väg hem från BC-träffen i Barcelona. Riktigt trevligt hotell (för att vara på en flygplats) och helt ok mat i den angränsande 'genuina' tyska restaurangen som LH's voucher betalade.
 

Maja

Medlem
Steigenberger Airport hotell Verkar inte fungera för 2 vuxna och ett barn. Får inte upp några rus alternativ alls.
 

Xilan

Medlem
Väcker liv i den här gamla tråden. Kommer tillbaka från Tokyo i slutet på april och behöver en övernattning för 2 vuxna och 1 barn på 10 år. Är idag HHD, men halkar troligen ner till HHG precis innan vår vistelse.

Hur är loungen på Hilton? Utbud? Värt prisskillnaden i jmf med HGI?

Så vilket hotell rekommenderas idag?

Bodde en natt på Hilton Frankfurt för fyra år sedan, så andra har säkert mer aktuell info. Men men, jag minns att jag tyckte att loungen var bra. Jag rekommenderar hotellet.

Sedan är det en enorm prisspridning på olika datum och beroende på när man bokar. Har sett under €100 och över €500 för en natt på Hilton Frankfurt. Och det är givetvis inte värt tusentals kronor mer än Garden Inn.
 

Maja

Medlem
@Xilan är ca €40 skillnad mellan HGI och ett rum på Hilton med loungetillgång. Vi kommer bo en måndag i slutet på april. Tänker att kah kör prepay under rean nu isf.
 

jerixon

Medlem
Hiltons lounge är rikrigt bra tycker jag
För 3 personer med mat och dryck sparar man snabbt in de 40 Eurona.
Gillar man tysk öl har de bra utbud och 2 öl var så är pengen sparad nästan.
De har även bra gym om man ska träna bort ölen ;)
 

Xilan

Medlem
Ja om prisskillnaden endast är €40 skulle jag nog välja Hilton före Garden Inn, utan att själv någonsin ha bott på Garden Inn ska tilläggas.
 
Toppen