Senaste nytt

France is in the air? - Air France Business class Paris-Beijing

mtlmr

Medlem
A380 är nog lite bredare i stolen också. och som sagt 2-2-2. Jag tyckte den var trevlig, men då jag är 1,95 lång gjorde lutningen antagligen mindre skillnad för mig (mot fully flat) än för min 1,57 långa sambo.
 
Tjabba,

Jag ställde frågan om den nya kabinen till @Air France/KLM (Karin) via mail förra veckan och fick detta svar som kanske kan vara er till nytta

------
By the end of the 2015 summer season, the new Air France BEST cabins will equip 20 aircraft and fly to 18 long-haul destinations:

- North America: Los Angeles, New York, Toronto, Washington;
- South America: Sao Paulo;
- Africa: Bangui, Douala, Libreville, Malabo, Yaoundé;
- Middle East: Beirut, Dubai;
- Asia: Beijing, Guangzhou, Jakarta, Shanghai, Singapore, Tokyo-Haneda.

On its BEST fleet (Boeing 777-200 and 777-300), Air France is adapting to customer demand during the peak summer period (from mid-July to the end of August) by adjusting in just ten hours the seating configuration of its aircraft. This 'quick change' can replace certain Business class seats with additional Economy seats. These additional seats correspond to the operation of the 3 additional Boeing 777-200 during the entire season.
-----
Fick också reda på att det går att se i bokningssystemet vilken kabin det är så man ska veta detta vid bokningen.
 

Homer

Medlem
Sky team ⊙▂⊙ ! Doktorn hittat superdeal eller suttit för länge i solen utan mössa?
 

Dr. Miles

Expert
Sky team ⊙▂⊙ ! Doktorn hittat superdeal eller suttit för länge i solen utan mössa?
Ja, jag bokade den här dealen vilket jag tycket att det var helt okej. Det kostade ca 9.500 SEK inkl. skatter. Billigare än att köpa miles till US Airways Dividend Miles (förut).
[Business class] Skandinavien-Kina T/R, Air France/KLM, fra 7.400 DKK / 8.700 NOK / 9.300 SEK inkl. | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Qatar Airways Business class hade inga bra priser till Chengdu och till Hong Kong kostade det över 16.000 SEK på de dagarna jag ville åka.
 
Toppen