Senaste nytt

France is in the air? - Air France Business class Paris-Beijing

Sofia

Medlem
Jag håller med @Agö, det ser gräsligt trångt ut, lite som Emirates C-kabin 2-3-2 känns inte så 2015. 2-2-2 är ju helt ok.

Synd att maten inte föll dig i smaken @Dr. Miles men jag hade nog inte heller jublat över den menyn ärligt talat, även om jag nog gått loss på ost och bubbel ;) Tack för ett bra reportage, som vanligt!
 

Dr. Miles

Expert
Det tycks som om du fick åka med en maskin med den äldre inredningen. Kanske @Air France/KLM kan ge lite mer detaljer kring detta ...
Jag visste att det skulle bli gammal version av Business class på min flight när jag bokade min resa.
Jag kunde ha valt routing som Stockholm-Paris-Shanghai-Chengdu, men tidtabellen passade inte min schema därför var jag tvungen att flyga via Beijing.
 

Alf

Medlem
Trevliga bilder och läsning. Du missar lite av tjusningen med AF rätter när du inte gillar ost och gåslever som är deras landsrätter.

En stor nackdel är att de har tre stolar i mittraden, det är en pina att hamna i mittraden. Jag har gjort det en gång på UA 777 och det är inte behagligt.
 

Palazzi

Medlem
Bra reportage!

Skulle inte heller jublat över menyn. Gåslever är väl OK (inget jag skulle beställa), men frukostalternativen var ju extremt udda (om man inte bara vill ha ett päron :p ). Något mer mättande som huvudrätt hade jag kanske förväntat mig.

Älskar dock ostbrickor, så den hade jag gärna mumsat i mig :)
 

Dr. Miles

Expert
Trevliga bilder och läsning. Du missar lite av tjusningen med AF rätter när du inte gillar ost och gåslever som är deras landsrätter.
Det är nog därför jag tycker att THAI är bättre än Air France. Jag dricker inte champagne (eller andra alkoholdrycker) och inte heller äter någon ost.
Utbudet av teet var begränsat på Air France. English Breakfast, Earl Grey och Peppermint. Inga kinesiska te ombord på min flight.
Peppermint te smakade dock gott så det var inga problem med kvalitet.

En stor nackdel är att de har tre stolar i mittraden, det är en pina att hamna i mittraden. Jag har gjort det en gång på UA 777 och det är inte behagligt.
Ja, turligt nog var beläggningen inte så hög så det fanns ett ledigt säte bredvid mig och även andra som satte i mittenrader av 2-3-2 hade åtminstone ett ledigt säte i mitten. Men jag kan tänka mig att det är inte speciellt kul att hamna i mittensäte när det är fullt.
Seat pitch var inte heller speciellt lång mellan stolarna. Jag fick första raden så det var gott om utrymme.

Skulle inte heller jublat över menyn. Gåslever är väl OK (inget jag skulle beställa), men frukostalternativen var ju extremt udda (om man inte bara vill ha ett päron :p ). Något mer mättande som huvudrätt hade jag kanske förväntat mig.
Ja, eller hur? Det är nästan lika magert som SWISS second serving i Business class.

SWISS Business class second serving på Shanghai->Zürich:
swiss-business-class-pvg-zrh_62-jpg.16724

Lufthansa & SWISS, dag & natt... | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 

Flying P

Medlem
Har inte Swiss förbättrat sin second serving nu? Det där du har på fatet är ju ett hån, något man kanske förväntar sig i premium ekonomi.
 

rvarttinen

Medlem
Jag visste att det skulle bli gammal version av Business class på min flight när jag bokade min resa.
Jag kunde ha valt routing som Stockholm-Paris-Shanghai-Chengdu, men tidtabellen passade inte min schema därför var jag tvungen att flyga via Beijing.
Har en flygning om ca två veckor med den äldre inredningen (B777 med 2-3-2), så jag har sett till att vi har två säten vid gång och fönster.
Pars - Shanghai, är inte det med en A380?
 

Dr. Miles

Expert
Har en flygning om ca två veckor med den äldre inredningen (B777 med 2-3-2), så jag har sett till att vi har två säten vid gång och fönster.
Pars - Shanghai, är inte det med en A380?
De kör också Airbus A380 men om jag minns rätt, har Airbus A380 inte nya Business class stolar. Det är bara Boeing 777 (-200?) som har ny Busienss class kabin.

Kanske Tina, @Air France/KLM kan bekräfta?
 
Toppen