Senaste nytt

Frågor om sittplatsbokning i business class på Turkish Airlines

Teddulin

Medlem
Jag blir inte riktigt klok på detta. Jag har en bokning på TK763 (DXB-IST) den 15/11, vi är fyra personer plus en infant och har bokat och betalat Business. Vi har fått platserna 08J, 08K, 08G, 08D. Enligt bekräftelsen ska det vara en A330. Men när jag kollar seat conf så slutar business efter rad 5. På vägen ner har vi plats på rad 2 och 3. Söker jag på Seatguru så visar det där att det är en B777-300, men inte heller på den finns det fyra platser på rad 8. Jag gjorde bokningen via en resebyråkontakt som jag har stort förtroende för och personen där mailade idag till Turkish Airlines ang detta och fick till svar att denna flight har business till och med rad 10 och att allt var okej. Någon som vet vad det egentligen är för ett plan som vi kommer att åka med??
 
D

Deleted member 4971

Guest
Brukar inte turkish byta rätt ofta? Du vet nog först när du sitter ombord
 

jumbooze

Medlem
Screen Shot 2014-09-29 at 14.02.27.png
Enligt turkish är det en A330, är det kanske ett av Tam wet lease planen (inhyrda plan)
SeatGuru Seat Map TAM Airbus A330-200 (332)
 

Teddulin

Medlem
Den kan det ju vara eftersom business är till och med rad 10 på detta plan precis som Turkish Airlines hade svarat. Dock skulle jag ha plats 8 J, och något J-säte finns inte.
 

adhoc76

Medlem
TK ligger ofta bra till i pris för biljetter i C, men man får räkna med hårdvaru-roulette... Åkte med TK till Bangkok förra julen och det skulle vara A330 med ny/modern C. Det blev istället deras äldsta A340 både på dit- och hemresan... Högst medioker hårdvara, men hade turen att få bra kabinpersonal så den mjuka delen var inget att klaga på...
 

Fredrik

Medlem
Kan meddela att det var en A330 med riktigt slitna och gamla stolar, inte alls bra.

Åkte ni på de rader du skrev? Utöver TAM-varianten finns det minst 2 varianter av A330-200(en med 4 rader med 6 platser och en med upp mot 10 rader herringbone med tre i bredd i två delkabiner. Jag har testat på samma sträcka alldeles nyss...
 

Teddulin

Medlem
Ja vi satt på rad 8, det var 2-2-2. Sunkigt som sagt. Besökte aldrig economyavdelningen men såg ändå de platser längst fram då jag vände mig om och där såg det galet trångt och ännu mer slitet ut. På flighten IST-DXB var det en helt annan standard, nytt och fräscht (också med en A330) men stolen gick inte att ställa in som man ville. Det skulle vara så sa crew? Blev inte superimpad av TK, schysst lounge i IST dock.
 
Toppen