Frågor om platstillgång på flighter

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av RonnieK, 26 Februari 2015.

1. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir nåt fel när jag ska kolla seating, så kanske EF är fuxxad med KLM för tillfället.

Screenshot_20161119-213313.png

2. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Polaren ska flyga HEL-MIA på AY007 den 24. November och MIA-HEL på AY008 den 29.11.
    Han är AY Gold och avvaktar upgradering som inte gått genom.
    Någon vänlig själ som kan kolla tillgängligheten på Expertflyer eller motsvarande?

Tack :)

3. Så här ser det ut just nu.

Helsinki->Miami
    Kod:
    AY  7 
    HEL 16/11/24 16:55 
    MIA 16/11/24 21:05 
    333
    J0 C0 D0
    Y4 B4 H4 K4 M4 P4 T4 L4 V4 S4 N4 Q4 Z4 R4 G4 W4 X4 E2

Miami->Helsinki
    Kod:
    AY  8
    MIA 16/11/29 22:55 
    HEL 16/11/30 15:30 
    333
    J4 C4 D4 I4
    Y4 B4 H4 K4 M4 P4 T4 L4 V4 S4 N4 Q4 Z4 R4 G4 W4 X4 E2

Jag vet inte om varför I klass inte finns på AY7 men det finns på AY8.
    Men det verkar som att det är fullt i Business class på AY7.

FFlash gillar detta.
  4. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Inressant det där med I klass på AY7, är det förköpskrav som påverkar kanske?

Tack iaf, verkar som ditvägen går inte, men hemvägen finns hopp om uppgradering...verkar även ganska fullt I ekonomi kabinen

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väldigt svårt att dra den slutsatsen från de där siffrorna. Det är ju enbart E-klass som de har begränsat antal biljetter i.

6. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    jag förstod att det är #9 om det finns gott om platser, men #4 betyder att de är villiga att sälja minst 4 platser? Man kan väl tolka det som flyget är ganska fullbokat. Dummybokning på AY.com sager också att 4 platser kvar. Jag vet att man inte kan dra likhetstecken med det, men ändå....

7. Vissa flygbolag / GDS visar 9 som max antal per bokningsklass, vissa 7 som max, vissa 4 som max.

agehall gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt. Finnair visar max 4, så det är en väldigt dålig indikator på hur fullt det är.

Och att säga att det är gott om platser när det står #9 är lite fel det också. Det är liksom inte vad siffrorna talar om.

9. bberg

bberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Jag skulle vara väldigt tacksam ifall någon ville kika på hur platstillgången ser ut på SK903 ARN-EWR, nu på fredag 30/12.

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    9030Stockholm, Sweden] requireclick=[on]" style="color: rgb(51, 102, 153); cursor: pointer;">ARN
    12/30/16 12:20 PMNewark, NJ, USA] requireclick=[on]" style="color: rgb(51, 102, 153); cursor: pointer;">EWR
    12/30/16 3:15 PM333
    Su,M,T,W,Th,F
    87% / 21m
    C4 D4 Z0 R0 J0 Y5 S0 B0 P0 A0 E4 M4H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G1 N0

bberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!