Senaste nytt

Frågor om platstillgång på flighter

Dr. Miles

Expert
Hej, någon som har möjlighet att kolla hur platstillgången ser ut för LH410 MUC-JFK den 18 oktober?

Bokade platser i PE för någon vecka sen och fanns bara två platser utsprida i kabinen att välja på vid seating. Skulle behöva sitta bredvid min kollega för att kunna jobba på vägen över. Kan det vara så att det egentligen finns platser kvar och att dom släpps upp närmare inpå avgång?

Tacksam för svar!
Så här ser det ut just nu.
Kod:
LH  410 
MUC 16/10/18 12:05 
JFK 16/10/18 15:05 
346
F6 A6
J9 C9 D9 Z9 P9
G6 E3 N0
Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V9 W9 S9 T9 L9 K0
 

Canadien

Medlem
Hej, någon som har möjlighet att kolla hur platstillgången ser ut för LH410 MUC-JFK den 18 oktober?

Bokade platser i PE för någon vecka sen och fanns bara två platser utsprida i kabinen att välja på vid seating. Skulle behöva sitta bredvid min kollega för att kunna jobba på vägen över. Kan det vara så att det egentligen finns platser kvar och att dom släpps upp närmare inpå avgång?

Tacksam för svar!
Doktorn har ju redan gett dig vad LH vill sälja just nu. Min ringa (3 resor i PE med LH) säger att de ofta är hyffsat (5-8 platser enl EF) öppna för försäljning även om kabinen är nästintill full. Lufthansa blockar några säten för platsreservation, oftast längst fram i mitten. Dessa kan ses som X om du tittar på Expertflyers platstillgång. Dessa blockade platser kan öppnas för dig att välja lite närsom beroende på bokningsläget, kolla in din bokning lite då och då när det närmar sig avresa.
 

Canadien

Medlem
Så här ser det ut just nu, min tolkning är att det är fullt i PE. Borde alltså vara goda chanser till uppgradering om du har status.

Screenshot_2016-10-07-16-43-39.png
 
Undrar om någon med EF kan vara vänlig och kolla upp

  • TG931
  • 3 JAN 2017 kl 12:30
  • Från CDG till BKK

Har två platser bokade i business och lurar på att uppgradera till First.
 
Toppen