Senaste nytt

Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

Hade varit kul om de bytte en dag tidigare, reser ner den 26/11 med TG961 och hade gärna provat A350.
Ska väl inte hoppas för mycket på equipment change dock, för då blir det väl säkert till 777-200 istället...
 

SimonXYZ

Medlem
777-300ER har samma inredning som A350.
Ja, de har i grunden samma stol, men av olika årgångar. Inte ens alla B777-300ER har samma årgång. Jag har suttit i 3 olika årgångar av stolen. 2 på B777-300ER och 1 på A350. Det är skillnad på stolarna. Jag grundar dock detta endast på mina egna upplevelser och mitt minne.
 

bankb

Medlem
Ja, de har i grunden samma stol, men av olika årgångar. Inte ens alla B777-300ER har samma årgång. Jag har suttit i 3 olika årgångar av stolen. 2 på B777-300ER och 1 på A350. Det är skillnad på stolarna. Jag grundar dock detta endast på mina egna upplevelser och mitt minne.

Det har du helt rätt i. Dock kan jag för min egen del inte avgöra vilken jag gillar bäst. Några av de nya har lite större del som skiljer av stolarna som är placerade närmast gången. Det är positivt :)
 

bankb

Medlem
Lite OT. Klev just på TG953. Ingen predeparture champagne på den här flighten. Något som bara gäller här eller även Bangkok avgångarna?
 

varva77

Medlem
Lite OT. Klev just på TG953. Ingen predeparture champagne på den här flighten. Något som bara gäller här eller även Bangkok avgångarna?
Åkte i torsdags och då fick man frågan, dock var ingen upphälld på brickan. I övrigt vet jag inte. Första gången jag flög med Thai.
 

bankb

Medlem
Åkte förra veckan. Samma upplevelse som @varva77, ingen på brickan men blev erbjuden. Bad du om att få champagne?

Japp, frågade specifikt men fick till svar att det var efter take off. Förstår att bolag behöver spara pengar, särskilt Thai. Men den här lilla kostnaden kan inte bli så många kronor i relation till allt annat. Är det alkoholskatten som kan bli en kostnadsökning?
 
Toppen