Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Oscar Petersson, 5 Januari 2018.

  1. Palle Kuling

    Palle Kuling Medlem

    På tal om att läsa noggrant så är det ändå skillnad på 953 och 963.
     
  2. bankb

    bankb Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Då återstår frågan om jag drömt eller om det varit 777-300ER på 953 under säsongen? :)
     
  3. Kai Groundstroem

    Kai Groundstroem Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag köpte min biljett med TG963 18/11 (avresa 18/3) och då var det helt klart en 777/300 eftersom jag valde säten direkt. De säger att de bytt tillfälligt pga ett skadat plan men det verkar inte vara fallet. Mer troligt är nog att de antar att det är mest vanliga charterturister som åker direkt till phuket och då tänker de kanske att de inte märker ngn skillnad på business stolarna. Finnair körde ett gammalt plant på direktlinjen till Krabi men då tog de iaf endast 12-13000 för business stolen och då kunde man ha överseende med det. Thai gör ingen prisskillnad.
     
    Voyageur, 011430121 och Capa gillar detta.
  4. bankb

    bankb Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är ju en och annan TG962 som flygs med en 77W, även om de på 952 flyger mer frekvent med 77W. Håller hoppet uppe om att de för ett byte av modell innan avresa på fredag :)
     
  5. Hachans

    Hachans Medlem

    Något som inte handlar om en stol.

    Jag bokade panikbonusresa till Auckland med Thai hela vägen från Stockholm. Jag snabbade mig för att hade en voucher som det brann mycket om så hann inte göra så mycket research och råkade boka ett flyg till BKK via HKT (TG963). Är det flygplansbyte i HKT och måste man gå av? Eller hänger man kvar ombord innan flyget går vidare?
     
  6. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Åkte den 2016,
    Som jag minns det fick man kliva av, säkerhetskontroll, en trevlig lounge med goda mackor och Singha.
    Sen kliva på samma flygplan igen och samma stol. Men ingen Singha ombord :(
     
  7. Delayed

    Delayed Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Sen kommentar men jag hoppas att du ger "formell" feedback till Thai på detta. Det är så lätt att man bara hör av sig när man är (riktigt) sur men jag försöker även göra det när jag är (riktigt) nöjd. Vill tro att det gör någon glad och uppmuntrar till liknande gott arbete i framtiden. Jag kanske är naiv och det aldrig når fram men då har i alla fall jag försökt.
     
    Voyageur, Fred Flintstone och bankb gillar detta.
  8. peter.plomeros

    peter.plomeros Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej, Jag skrev till Thai Airways och framförde mitt klagomål då Premium Economy i en 777-200 inte är en Business biljett!
    Svaret jag fick var något diffust. Jag tolkar detta som att en bokning i business kan beroende på omständigheter bli en premium economy biljett!
    Kan säga jag bokade nästa resa med annat bolag detta är ju en skandal!

    We would like to refer to your e-mail which was forwarded to our Customer Relations Department regarding your flight TG960 from Bangkok to Stockholm with THAI Airways International on February 6 ,2019.
    We regret to learn of your disappointment with the aircraft operated for this flight that did not live up to your expectations, and that your flight should have been spoiled in this manner. We sincerely apologize for the discomfort and unpleasantness encountered.
    May we take this opportunity to explain to you that, because of a number of aircraft types in our THAI's fleet being operated in rotation to various destinations worldwide, therefore, some actual seat characteristics may vary, to serve the diverse traffic demands of intercontinental, regional and domestic routes. We trust that we could rely on your kind understanding in case aircraft rotation is required resulting from an unforeseen technical problem and/or any operational reasons, then aircraft type is subject to change at very short notice prior, so it is not always a guarantee. The information relating to the Conditions of Contract and carriage can be viewed and is stated as part of the airline Conditions of Carriage which states it is a non-liability to the airline. Therefore, we regret to disappoint you that are unable to consider a compensation to you as wished.
    We thank you for flying THAI, and look forward to having the opportunity to be of service to you again in future. Until then, we send you our best wishes.
     
  9. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu förstår jag inte, du har bokat Business, men de satte dig i en Premium Economy kabin på en 777-200 istället?
    Om så är fallet så har du rätt till ersättning enligt 261/2004 där du ska titta på de delar som rör nedgradering.

    Om det nu är så att du själv tycker att den business produkt du fick mer är att likställa med premium economy så har du dock inte rätt till ersättning för nedgradering enligt 261/2004.
     
    Jane Insane gillar detta.
  10. apknug

    apknug Medlem

    Land:
    Sverige Sverige


    Intressant, 777-200 har två cabinklasser. Hade du bokat Premium Eco o fick sitta i Royal Silk? Business med angel flat seat? Hade de delat upp service nivån i främre cabinen? Så att de som bokat PE fick ekonomi käk eller fick alla business service?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×