Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Oscar Petersson, 5 Januari 2018.

1. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Extremt osannolikt att Thai skulle flyga en vanlig 777-300 till Arlanda. Ska dom få med sig t.ex. frakt så krävs en 777-300ER. Tror det är på gränsen räckviddsmässigt också. Mtow skiljer cirka 50 ton till ER's fördel.

Tockstew och Mikado gillar detta.
  2. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur skiljer sig vanliga mot 200?

3. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Liknande skillnader på 200,300 vs 200er,300er. Mer bränslekapacitet och starkare motorer på ER (extended range) versionerna. Även högre startvikt såklart.

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Singapore Airlines har (hade?) ett pristillägg på alla flighter i 777-300ER i business/first på några hundralappar.

Kai Groundstroem gillar detta.
  5. OttoWallen

OttoWallen Medlem

Nix, svarta byxor och vit tröja. Med all säkerhet ett barn i släptåg också. ;)

6. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Likande när jag bokade star alliance RTW (round the wold) för ett antal år sedan. Vissa specifika avgångar (typiskt SQ A380 som jag minns tydligt, men även några andra) medförde extrakostnad till totalpris.

7. HansO

HansO Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med dig fullständigt i dina synpunkter och med all respekt för andras uppfattningar tycker jag det är bedrövligt av Thai att inte leverera vad man sålt för produkt utan minsta förståelse. Har läst i tråden att Thai ursäktade sig med att detta skulle drabba fler destinationer p.g.a. att ett flygplan var sönder. Det var som vanligt skit snack eftersom det var bara Arlanda som blev drabbade. Det är därför Thai tappar passagerare på Stockholms linjen och inte minst sedan de bestämde sig för att slopa premium ekonomi som man för övrigt behållit från Köpenhamn vilket jag inte fattar logiken i. Då skulle det vara ännu viktigare att leva upp till produkten för att öka försäljningen i businessklass.
    Vi var också drabbade av detta fenomen när vi skulle åka till Filippinerna den 11 februari. När vi bokade i mycket god tid valde vi mellan Singapore och Thai. Valet föll på Thai p.g.a. den kortare restiden trotts att biljetterna var dyrare. Gissa om vi ångrade oss ! I flygvärlden händer det allt som oftast att bolagen behöver byta flygplan av olika anledningar men om man tar ex. Singapore och de flesta andra bolag så har det ingen betydelse eftersom de har likvärdiga produkter i samtliga plan.
    Detta får mig att redan nu veta hur jag skall boka i framtiden.

Voyageur, Linda79, Alf och 1 annan gillar detta.
  8. Kai Groundstroem

Kai Groundstroem Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för det. Skönt med lite bekräftelse. Här är några andra som känner likadant:
    Review: Thai Airways 777-200 Business Class Bangkok To Seoul - Live and Let's Fly
    Review: Thai Business Class 777-200 Saigon (SGN) to Bangkok (BKK)
    Review: Thai Airways Business Class, Bangkok to Auckland

Gus gillar detta.
  9. Jag vet inte hur THAI har resonerat men om det var jag som skulle bestämma vilka linjer som skulle få sämre flygplan (eller sämre Business class stolar), skulle jag nog välja rutter som är mindre lönsamma (+schemamässigt görbart).

Utan djupare analys skulle jag gissa genomsnittspriser av THAI Business class biljett är dyrare från Köpenhamn än från Stockholm.

Kai Groundstroem och ResenärenLars gillar detta.
  10. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyckte det var konstigt att jag inte fått något pling från bevakningen av TG960 ikväll.

OSL och CPH kom iväg hyfsat i tid. ARN verkar inte ha lyft än. Det är iallafall inte en 200 planerad men kan ju ändras iom förseningen. [​IMG]

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!