Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Oscar Petersson, 5 Januari 2018.

1. Kai Groundstroem

Kai Groundstroem Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För familjens del ville vi undvika bensträckare, men främst är jag Star Alliance torsk och måste nära mitt EuroBonus konto.

trskial gillar detta.
  2. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har tidigare flugit thai biz med barnen men de är små och 20:45 är en bra tid dit förhoppningsvis sover de en lång stund

Gus, trskial och OttoWallen gillar detta.
  3. Linda79

Linda79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om att det är en perfekt flygtid med barn! Vi har flugit den flighten föera ggr både med och utan barn. Jag hade dock svårt att motivera 30tkr extra för vår resa i år! Thais priser i business numera är ju skrämmande! Nu valde vi Singapore airlines för ca 50tkr för familjen men hade även Finnair som ett alternativ för 44tkr med kort byte i Helsingfors (föredrar dock star alliance). Turkish hade bra priser men deras flygtider passade inte alls oss (avgång vid 5 på morgonen på både dit-o hemresa).

Våndas lite för lång resa med byten eftersom vi reser med två små barn men på hemresan valde vi att stanna två nätter i Singapore så blir förhoppningsvis lite lättare!

4. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fredagens TG961 13:30 från Arlanda blir alltså en gammal 747, HS-TGX planlagd nu. Ingen mer som ska med? Just nu är vi seatade längst fram på övervåningen och Thai säger att F-sektionen inte är öppen. Möjligen kan det ändras inför avgång. Känns ändå OK med ”upper deck” som start på semestern...

Remington Steele, Gus, micsjo och 3 andra gillar detta.
  5. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte helt fel. Tycker även att man ska ta varje chans att flyga 747 nuförtiden, snart är dom borta. :oops:

Last edited: 14 Februari 2019
    Remington Steele och Delayed gillar detta.
  6. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Självklart. Man kan ta detta egentligen hur långt som helst åt båda hållen :) missförstå mig rätt, att fortfarande komma fram i tid är självklart en vital faktor och förmodligen den viktigaste.
    Men med det sagt är det väldigt få institutioner som kan komma undan med ett byte av hårdvara som flygbolag skriver av sig rätten till att göra. Vi pratar i grund och botten inte om välgörenhet utan om drivna vinstdrivande bolag med pengar som största intresse.
    Varför skulle en kund då lik bolaget underställa sig sämre villkor i en ekonomisk affär som detta i slutändan är? Jag förstår att det är ett I-landsproblem månne, men så här ser vårt samhälle ut och i frågan om en ekonomisk affär ser jag aldrig varför en kund ska vara "förloraren" när denne är investeraren. Det blir i slutändan väldigt dålig affärspolitik.. ... Vilket också kanske är varför Thai inte alltför ofta har ett lägre värde bland flygfantaster, men också varför bolaget år efter år underpresterar ekonomiskt och på andra sätt.....

danielhog och Kai Groundstroem gillar detta.
  7. NotRyan

NotRyan Medlem

SAS slingade Bangkok från Arlanda med Peking, och Peking-linjen bar sig inte vilket drog med sig Bangkok-linjen då man la ner Peking trots att den just då gick ihop, sedan är frågan hur länge den hade överlevt i alla fall.

Jane Insane och Alf gillar detta.
  8. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jäv-a Thai nu flyttade de on oss och min ursprungsplan att ha barnen splittrade på två rader. Systemet kom på att det var equipment change. Nu sitter vi på 41 ABCD

9. OttoWallen

OttoWallen Medlem

Rad 36!

10. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aj missade det. Hade du en bra resa?
    Jag lyckades flörta till mig en Lacoste nescesär (buissnies aminety kit) av crew :) mitt favoritmärke, mäkta glad när jag skulle kliva av och de gav mig det.

JohnnyWilde, Bryant, palmen och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!