Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Oscar Petersson, 5 Januari 2018.

1. Daisy

Daisy Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Även Singapore Airlines kan pga olika orsaker tvingas till maskinbyte, det är ingen 100% garanti för något flygbolag att garantera exakt en viss maskin. Att THAI nu haft/har problem tydligen pga en skadad 777 är ju oturligt. Men med tanke på att man har dagliga avgångar samt dubbel avgång på torsdagar och lördagar med en maskin direkt till HKT så är det ju inte så många avgångar det berör med detta byte ändå. Som sagt mycket tråkigt när det händer...men det är inte en unik händelse för THAI skulle jag säga.

2. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du någon statistik på hur ofta detta har hänt hos Singapore Airlines under senaste året på deras flygningar från ARN resp CPH?

Kai Groundstroem gillar detta.
  3. Jane Insane

Jane Insane Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer just nu, i alla fall sånär som på ett plan (och när man hamnar där får man alltid kompensation i efterskott, förutsatt att man begär det, variabelt dock hur mycket). Men SAS har bara 15 långdistansplan eller något sådant, av mycket snarlik modell. Jag vet inte hur många Thai Air har, men det är väsentligt fler, av många olika modeller, som servar betydligt fler linjer.

Men när SAS börjar få in nya A350 inom kort, kommer även de ha samma situation. Det kommer dröja väldigt länge innan alla gamla flyg är ersatta (om de någonsin blir det), och under tiden kommer man aldrig veta säkert om man kommer få flyga med ett nytt plan, eller ett av de gamla.

4. Kai Groundstroem

Kai Groundstroem Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, man får väl göra en riskbedömning efter vilka bolag som sitter med äldst flotta att stoppa in när det krisar. Thai verkar iaf ha gott om gamla plan.

Jane Insane gillar detta.
  5. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enda kärran jag skulle bli nöjd med om Thai bestämde sig för att byta ut sin B773 den dagen jag åker. :)

6. Daisy

Daisy Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Nej det har jag tyvärr inte. Dock finns det ju alltid en orsak till att en maskin ersätts med en annan, det görs ju inte på skoj och bör ju drabba alla flygbolag från time to time.. att en 777 blir påkörd på Arlanda av en de-icing maskin kan ju drabba vilket bolag som helst och är ju inte en specifikt händelse för THAI, lite så tänker jag.

Sir Lemon gillar detta.
  7. Kai Groundstroem

Kai Groundstroem Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OM du hamnar i F då...

Brandten gillar detta.
  8. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej uppe i C funkar utmärkt (tror inte jag testat det förut).

9. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är den stökiga familjen på rad 53-54 AB

Bryant, Lounge Lizard och OttoWallen gillar detta.
  10. trskial

trskial Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför flyger ni inte med EK för med en bensträckare i Dubai? Har flygit till Thailand tre gånger från Stockholm och alltid valt EK och Business.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!