Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

trollet

Medlem
Fråga nya flygskatter , -från 1:a april gäller ju 400 kr på long haul från Stockholm. Dumma frågor kanske, men här kommer dom: Gäller flygskatten award resor också ? Om man bokar sin resa idag för resa oktober , slipper man skatten eller kommer den redan med idag. Vice versa dvs om man bokar på Måndag så får man lägga på 400 kr.o_O vad gäller ....
 

seat56f

Medlem
Fast flygskatten är ju bestämd sen ett tag och tas väl redan ut på alla resor med avgång från och med 1 april?

Enda som kan påverkas vid det här laget är väl om du har en gammal bokning utan skatten (dvs från före den klubbades), och bokar om den nu - då kan du nog åka på den högre skatten.
 

trollet

Medlem
Ja det är ju grund frågan , -det man bokade för ett par veckor sedan , finns 400 kr redan med i priset eller ej.. Jag blir lite osäker då jag inte tycker skatterna gått upp med 400 kr. Det är inte lätt att tolka vad som ingår i "fees" :eek:
 

Canadien

Medlem
Skatter kommer man inte undan. Om den inte redan är betald på priset så kan jag ge mig på att du kommer upptaxeras vid resetillfället.

Jag bokade en t o r Newark i Juli för ett par veckor sedan och då var de 400 kronorna tillagda eftersom resan är efter 1 April.
 

imartin

Medlem
Jag försöker boka en Star Alliance bonusresa inom latinamerika med EB. United.com visar bra tillgänglighet på platser i både economy och business, med både Avianca och Copa. Men när jag ringer till SAS och kolla tillgänglighet med EB poäng så hittar dem ingenting på de datumen då jag vill åka.

Vet ni om flygbolagen inom *A får olika villkor vad det gäller awards? Dvs, att United MileagePlus, pga att det är ett betydligt större bolag, har tillgång till fler bonusplatser hos andra *A bolag än EB?

Det är iaf otroligt frustrerande. Jag längtar så himla mycket till den dagen då man kommer kunna kolla och boka *A bonusresor direkt från sas.se. Det här nuvarande systemet med att behöva ringa får att sedan få ett negativt svar är helt absurd.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Vet ni om flygbolagen inom *A får olika villkor vad det gäller awards? Dvs, att United MileagePlus, pga att det är ett betydligt större bolag, har tillgång till fler bonusplatser hos andra *A bolag än EuroBonus?
Det enda vi vet är att alla bolag inte har samma tillgång. Hur tillgången varierar vet vi egentligen inget om.
 
Jag försöker boka en Star Alliance bonusresa inom latinamerika med EB. United.com visar bra tillgänglighet på platser i både economy och business, med både Avianca och Copa. Men när jag ringer till SAS och kolla tillgänglighet med EB poäng så hittar dem ingenting på de datumen då jag vill åka.

Vet ni om flygbolagen inom *A får olika villkor vad det gäller awards? Dvs, att United MileagePlus, pga att det är ett betydligt större bolag, har tillgång till fler bonusplatser hos andra *A bolag än EB?

Det är iaf otroligt frustrerande. Jag längtar så himla mycket till den dagen då man kommer kunna kolla och boka *A bonusresor direkt från sas.se. Det här nuvarande systemet med att behöva ringa får att sedan få ett negativt svar är helt absurd.
Som det har sagt flertal gånger i hela tråden. Så är United bara ett verktyg för att kunna få en finger visning.
United + Exper flyer ger en bra bild om det kan finnas för EB award men även om du hittar award på båda sidorna är inget 100% säkert.
Sen har United olika nivåer av award som visas och bara vissa kan vara giltiga för EB award

Jag längtar inte till den dagen då det går att boka *A direkt från SAS för då kommer det bli ännu svårare att hitta något då enkelheten gör att fler kommer göra det. Och det kommer bli svårare att hitta passande resor själv.
Sen för att det kommer ett system från SAS så betyder inte det att det blir enklare att boka till vissa ställen då det troligen fortfarande kommer vara svårt att hitta biljetter med andra bolag. Vissa bolag släpper inte många award biljetter till *A
 
Toppen