Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

  1. Jannes

    Jannes Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Oborstat kanske, men stort tack ändå!
    Jag gick in för att mest göra en test-sökning på skoj, men dra på trissor så fanns det en resa som passar våra datum! Blir business till USA nästa sommar med Austrian/Lufthansa. Första EuroBonus Award resan, och en 2-4-1 bokning därtill. Tack!
     
    Gus, Adba, Maja och 2 andra gillar detta.
  2. Tim Karlsson

    Tim Karlsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ringde in igår för att boka till Asien i höst.
    -50minuter i kö.
    -Fick pratat med en tjej som hittade ditresan utan problem. Blev något fel så blev antingen frånkopplad eller så lade hon på.
    -2min senare blev jag kopplad till en äldre stockholmsdam som va dryg och försökte vara rolig från och till.
    -Hon sa väldigt snabbt, -"nää jag hittar ingenting" -*det du ser, ser inte jag alls och så är det väldigt ofta.*
    Jag: Jo men din kollega hittade ditresan utan problem ben för ben.
    "Jaha, så får man inte göra egentligen. Det tar alldeles för mycket tid och energi, men jag kan försöka igen."
    - Efter 5-10min så sa jag att jag gör ett nytt försök en annan dag.

    Agenten sa väldigt konstiga saker under lite väntetider, så som att "vem fan åker ekonomi nu för tiden" , "Du verkar ha koll på alla flygplatskoder, du kanske skulle bli agent? Man tjänar fan inte dåligt i alla fall"

    Ska göra ett nytt försök imorgon och se om jag kommer till någon mer rimlig person =)
     
    Gus, Rasmus_1, stopover och 3 andra gillar detta.
  3. Tronen

    Tronen Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet om SAS har callback funktion när man ringer ang. Eurobonus award resor, samt vad man skall trycka på i så fall? Jag har frågat en agent som påstod att det skall finnas en sådan funktion, men jag själv har aldrig fått någon förfrågan när jag ringt dem.
     
  4. Big Birger

    Big Birger Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag upplever att det fanns ibland förut, men nu var det länge sedan jag fick den möjligheten. Superbra funktion för att slippa få psykbryt av den där låten i timmar…

    Finns inget sätt att välja det som jag känner till.
     
    Adba, Tronen och Tim Karlsson gillar detta.
  5. Daniel22

    Daniel22 Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det är ganska vanligt i kundcentermiljö att man tar bort callback funktionen när det är hög belastning. Vänta inte på att den kommer tillbaka med tanke på hur det ser ut just nu när man ringer SAS
     
  6. flonken

    flonken Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag ringde in och ändrade en bokning för två dagar sen, kundtjänst skulle ringa tillbaks för att meddela det nya poängpriset och skatten/avgifter.
    Jag missade det samtalet och fick ett sms där priset stod, samt att jag skulle ringa tillbaks snarast och betala.
    Ringde tillbaks igår morse och uppgav mitt kortnummer osv, nu skulle mitt ärende läggas på kö och troligen biljetteras idag.

    Är detta sätt det normala sättet nu?
    Jag har tidigare fått vänta i luren några minuter medans skatter och avgifter räknas.
     
  7. LSH

    LSH Medlem

    Ort:
    Kalmar
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är det vanligaste. Ett tips är att lämna kreditkortsuppgifter och ge tillåtelse att de drar skatter om det understiger x kr. Det kan fortfarande bli problem. Några glömmer att lägga ärendet i kö. Ibland tar det så lång tid att flygande bolag drar tillbaka den "hängande" biljetten.

    Igår gjorde jag en ändring där personen kunde beräkna skatt direkt. Förmodligen är vissa utbildade i detta men de flesta inte.
     
    Gus, aruba1 och flonken gillar detta.
  8. LSH

    LSH Medlem

    Ort:
    Kalmar
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick den möjligheten på 077-072 77 27 (ej amex) igår, men provade inte. Möjligheten gavs efter att jag angett eurobonusnummer (EBG).
     
    Adba gillar detta.
  9. Tronen

    Tronen Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det var det jag misstänkte, men inget som nämndes av agenten, därav min förvirring. Tack!

    Tack! Inte för att jag tror det, men det kan ju även vara så att det enbart är tillgängligt för EBG och EBD. Ska testa att ringa på detta nummer nästa gång och se om jag får möjligheten.
     
    Gus gillar detta.
  10. Axxo

    Axxo Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kan man avboka en person i en booking som är gjort för två på personer med FLY PREMIUM? Funderar på att boka två separata biljtter annars.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×