Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

  1. Climber

    Climber Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för utförligt svar! Trodde inte det var så krångligt. Ser dom direkt om platserna går tillbaka så man kan lösa allt i ett samtal eller kan det ta ett tag innan platserna potentiellt dyker upp i systemet igen.
     
  2. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Säker på detta?
    Det brukar ju gå att splitta en bokning i två och sen avboka ena delen av den man knte vill behålla.
     
    Climber gillar detta.
  3. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Även på Star Alliance, trodde det gällde rena SAS-awards?
     
    Climber gillar detta.
  4. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Inte säker, men tror det ska gå. Har dock aldrig testat själv.
     
    Climber gillar detta.
  5. Climber

    Climber Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag får testa om det blir aktuellt och återkommer om hur det gick.
     
    Mr Basic gillar detta.
  6. aruba1

    aruba1 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vi hade en Star Alliance bokning för två. Min vän kunde, par veckor innan avresa, inte följa med och det var inga problem alls att boka av en plats. Poäng och skatterna betaldes tillbaka förutom 450 kr. Detta gjorde jag 2020 när Tallin var igång. Med det sagt borde det rimligen gå bra även idag. Om agenten är osäker kräv att de kollar med sin supervisor, dvs någon på EuroBonus avdelningen. Det verkar vara väldigt många nya på 2-4-1 kundtjänsten som är mycket osäkra och kanske inte helt tillräckligt utbildade.
     
    palmen, Mr Basic, JPE och 1 annan gillar detta.
  7. Climber

    Climber Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för din input. Känns hoppingivande!
     
  8. Fredde18

    Fredde18 Medlem

    Ort:
    Norrköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde detta senast idag. Grundbokning för 4 pers i eco på Star Alliance splittrades till 2 bokningar, när business-platser för 2 öppnade sig. Inga problem och inget boka av och hoppas platser kom tillbaka. En helt grym agent som skötte det hela och det lät som han gjort detta hela sitt liv och brann för det.
    Så jo, det funkar.
     
    011430121, palmen, Mr Basic och 1 annan gillar detta.
  9. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Skönt att få det bekräftat att det fungerar fortfarande.
    Sen kan det säkert vara lite agent roulette också, men det är ju standard.
     
  10. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    I stand corrected. :oops:
     
    Fredde18 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×