Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jannes

Medlem
Misstänker att det är bäst för honom att bara inte checka in på returen. Är ganska låg sannolikhet (men man får gärna rätta mig) att ni kommer få hjälp med att avboka *A awardplatser på det sättet.
Visst, ni tappar poängen som redan betalats men så kan det gå.
 

palmen

Moderator
Lyckas inte hitta svar varken i forumet eller hos SAS när jag söker, så testar här. Har en awardsresa bokad för två pers t.o.r. med Star Alliance (Austrian) ARN-MXP, ekonomi ut och business hem (vet ej om det gör skillnad).

Undrar om någon vet om det går att boka av den ena resenärens hemresa? Blev lite ändrade planer, så min respartner behöver svänga förbi Berlin på ett ärende och det kändes smartare att han gör det direkt från Milano istället för att åka hem till Stockholm först (inte minst för att slippa kökaoset på ARN..).

Jag är diamant och han är guld (har väl ingen betydelse iofs) och vi köper Berlinresan från annat håll än SAS/star Alliance.
Rent teoretiskt borde det gå att splitta bokningen till 2, en för varje person och sedan avboka hemresan för den andra personen. Det förutsätter ju dock att det inte är någon voucher eller liknande inblandad.
 

LPC123

Medlem
Konstig fråga som kan vara besvarad innan? Men kan man ha 2st bokningar på samma datum? Har hittat och bokat T/R i ECO redan med Austrian till resmål men hittar nu utresan med Turkish i C. Efter allt som skrivits med inställda flyg hos Turkish så är jag osäker på om den resan verkligen blir av? Tanken är att boka utresan med Turkish i C men bålla orginal bokningen som en egen bokning och när det närmar sig och Turkish inte ställt in flygningen boka om utresan till Turkish flygningen eller boka av utresan med Austrian och göra den resan till en enkel hem bara. Kostar ju 1 voucher per sträcka istället för 1 T/R men det kan det vara värt om man kan få C på utresan som är nattflyg. Hem är det dagflyg så det är inte lika tufft.
Så kan man göra så? :)
 

palmen

Moderator
Om man letar bonusresor ca 330 dagar fram i tiden för att åka till USA, vilka bolag släpper i dagsläget biljetter till Eurobonus så tidigt i Business?
När jag sökt senaste månaderna så får man upp väldigt få alternativ och typ det enda som dyker upp är TAP som då oftast kräver en övernattning i Lissabon.

Hur är det med Lufthansa? Fortfarande 85 dagar innan som tidigast?
Swiss?
Austrian?
LOT?
Air Canada?
United?
Turkish?

SAS har ju för tillfället inget längre bort än slutet på mars så just nu är inte de ett alternativ även om det annars hade varit enklaste alternativet.
Ibland kan det ju via sas bokningsmotor dyka upp lite alternativ via den stora kontinenten i öst, men det är inte ett alternativ just nu.
 

Trafalgar

Medlem
Jag bokade med Brussel airlines från Washington i business i maj nästa år. Är dock omständligt att ta sig från Bryssel till Stockholm. Vet inte alls hur Brussel airlines är men får testa!

Men du kanske bara letar resor till USA?
 

mano81

Medlem
Om jag söker på awardhacks i maj nästa år på LAX, JFK och ORD så verkar det vara främst Turkish och LOT som dyker upp. Någon enstaka Lufthansa. LOT hittar jag så sent som 10 juni så det är väl ca 360 dagar före.
 

Matore

Medlem
Aha, jag hade fått för mig att man kunde boka Singapore Intra-Asien.

Tänkte inte på ANA, trodde de också var körda, men får kolla på det.

Edit: tidigare använde jag ANAs egna sida för att se om det tillgänglighet för EuroBonus för first. Är det fortfarande bästa sättet?
Jag använder min nya favorit AC Reward Space Searcher som brukar stämma bra på ANA F, bokade själv tor i nya The Suite för två pers tack var den.
 
Toppen