Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

gurma

Ny medlem
Singapore släpper sällan eller aldrig, longhaul business class till Eurobonuskunder.
Ev IST-SIN kan funka.
Är ni flexibla med dagar och tider som ni ju verkar vara ska det nog gå förhållandevis lätt hitta 2 platser i business. Finns en hel del olika routes from EU, via:
- Tokyo
- seoul
- singapore
- bangkok
- hong kong, eller mainland china
- delhi mfl.

Så bolag och routings är oändliga. Men vill du ha kortast möjliga så bör transit i singapore, bangkok, el Delhi vara bäst.
Air india känns väl dock snäppet (läs flera snäpp) sämre än de övriga två.

Jag hade nog satsat på Thai om du vill ha kortast möjliga. ARN-SIN känns kört hitta award tyvärr.

Förra sommaren hittade jag ganska gott om platser (upp till 4 per flight) IST-SIN med SQ. Det var med deras 777-200.
SIN-DPS fanns dagligen platser på.

Idag verkar det dykt upp biljetter med Thai Airways i Business via Bangkok (ARN-BKK,BKK-DPS) den 16 december. Hittar också Business IST-SIN,SIN-DPS med Singapore Airlines den 19 dec men är då osäker på hur jag får till en smidig awardresa från ARN till IST. Någon som har någon synpunkt på Thai Airways Business mot Singapore Airlines Business?

Kan det vara värt att försöka boka platserna den 16 dec, och sedan om ett senare datum datum (gärna 19 dec) dyker upp, avboka den 16 dec för att boka den 19 dec istället? Hur smidigt brukar en sådan ombokning kunna ske och kostar det isådanafall något att göra det?
 

squeezen

Medlem
Det är smidigt boka om, ringa in, betala 150:- / pax.

Till istanbul med turkish airlines, också star alliance. Du kan ha upp till 8 segment.
 

gurma

Ny medlem
Det är smidigt boka om, ringa in, betala 150:- / pax.

Till istanbul med turkish airlines, också star alliance. Du kan ha upp till 8 segment.

Tack! Vet du om det är lika enkelt att göra om från en enkel-resa till en retur-resa när väl resorna i början av januari dyker upp?
 

Kimmen00

Medlem
Idag verkar det dykt upp biljetter med Thai Airways i Business via Bangkok (ARN-BKK,BKK-DPS) den 16 december. Hittar också Business IST-SIN,SIN-DPS med Singapore Airlines den 19 dec men är då osäker på hur jag får till en smidig awardresa från ARN till IST. Någon som har någon synpunkt på Thai Airways Business mot Singapore Airlines Business?

Kan det vara värt att försöka boka platserna den 16 dec, och sedan om ett senare datum datum (gärna 19 dec) dyker upp, avboka den 16 dec för att boka den 19 dec istället? Hur smidigt brukar en sådan ombokning kunna ske och kostar det isådanafall något att göra det?

Personligen tycker jag Singapore slår Thai vilken dag som helst i veckan..
 

squeezen

Medlem
Personligen tycker jag Singapore slår Thai vilken dag som helst i veckan..
Just sträckan IST-SIN är det väl nån brasklapp med? För mig sett nåt här i forumet om gammalt plan, inte full flat eller något sådant. Men låter det vara osagt exakt vad det var. Jag kan ha blandat ihop saker och ting också. Konstigare saker har hänt.
 

Dr. Miles

Expert
Just sträckan IST-SIN är det väl nån brasklapp med? För mig sett nåt här i forumet om gammalt plan, inte full flat eller något sådant. Men låter det vara osagt exakt vad det var. Jag kan ha blandat ihop saker och ting också. Konstigare saker har hänt.
Nej, det är fel info.
Singapore Airlines Boeing 777-200ER har full flat stolar i Business class och den flygplansmodellen används till Singapore-Istanbul v.v.
 

Dr. Miles

Expert
Ok, tack för klargörandet.
Har det diskuterats i någon tråd varför det är just den sträckan på longhaul som är lättast för award till eurobonus?
Förr var det Singapore-Amsterdam, Singapore-Köpenhamn, Singapore-Rom och Singapore-Istanbul som flögs med Boeing 777-200ER (vilket innebär att man kunde boka Business class award med EuroBonus poäng).
Men sedan ett tag, ersattes Singapore-Amsterdam och Singapore-Rom med Airbus A350, på Singapore-Köpenhamn ersattes med Boeing 777-300ER.

Business class award på Singapore Airlines dessa flygplanstyper är ej bokningsbar med SAS EuroBonus poäng på long haul flygningar. I alla fall ingen har rapporterat att de har gjort det (på long haul).
 

Gus

Medlem
Jag försöker boka Award med Turkish i december. Av någon anledning kan man bara boka med avresa fram tom den 9 december med Turkish. Har de inte släppt sina tidtabeller längre än så? Vet ni när de släpper sin resterande tidtabell för december? Med tex LOT och Lufthansa kan man boka till den 17 december.
 
Toppen