Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

1. Marcus Andersson

Marcus Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tog 35 minuter så var resan bokad :) Snabbt och smidigt!!

Tonton, Mr Basic, palmen och 1 annan gillar detta.
  2. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med Thai?

3. Marcus Andersson

Marcus Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Thai ditresan bara :)

4. eddo

eddo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och min sambo funderar på New York tidigt/i mitten av december 2022. Har två amex vouchers, varav en ej använd voucher som går ut i år 2021-12-31, och då vi inte har någon annan planerad bokning att göra inom den närmsta tiden funderar jag på att försöka använda den till bokningen. Vi vill åka i Business. SAS är inte aktuellt då vi kommer behöva boka tidigare än 330 dagar före. Vilka bolag hade ni främst letat biljetter med? D.v.s. bolag som släpper awards till Eurobonus nog tidigt för att vi ska kunna boka? Air Canada, TAP och Austrian verkar kunna släppa biljetter tidigt - några fler som gör det och erbjuder en ok routing till New York?

Kommer ju inte kunna omboka då vouchern går ut kort efter att vi kommer boka, så försöker hitta en så bra lösning som möjligt...

Last edited: 25 Oktober 2021
  5. Judas kiss

Judas kiss Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ringt 3 ggr i dag. Person nummer 2 var i riktig världsklass, resten ointresserade och trist ton. Orutinerat att inte ha lagt schemat att börja vid 12.00 då jag behövde ta emot en patient där så blev tvungen att lägga på när vi nästan var klara med utresan. Hamnar man hos en sådan igen får får man ge något riktigt generöst erbjudande till sina patienter så man kan boka.:D

John Rambo, Mr Basic och martin.agren gillar detta.
  6. Oscar1155

Oscar1155 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Ska boka min första resa för Eurobonus poäng snart då jag har många poäng som förfaller vid nyår.
    Är det enklaste sättet att ringa in? Tycker SAS hemsida är bland dem sämre jag varit med om rent UI mässigt.
    Släpps det eurobonusbiljetter regelbundet, dvs ska man lurka lite då och då för att hitta bättre datum och avgångar?

Tänkte boka en trip till Washington DC.

/Tacksam nybörjare

Mattias Holmén gillar detta.
  7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    SAS släpper platser 330 dagar i förväg och ibland fker 90/120 dagar innan. Där emellan kommer oftsdt inga nya platser om inte någon avbokar.

Titta på någon av de verktyg de finns för att visa sas awards mer överskådligt, @Mattias Holmén kan säkert länka rätt tråd.

Ska du boka sas är det absolut lättast att boka online, ska du boka star alliance måste du i dagsläget ringa in.

8. Här kan du söka på SAS Bonusresor (USA/Asien). Eurobonus Award Planner

Du får även bokningslänkar presenterade på sidan, se bild.
    EB84AA17-878A-474F-994A-5E4D8A050571.jpeg

Mer information om verktyget finns i denna tråd
    Eurobonus Award Planner | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Oscar1155 gillar detta.
  9. Oscar1155

Oscar1155 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanon tack så mycket för svaren!

10. Axxo

Axxo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade precis en resa från New york till Göteborg via Montreal och Frankfurt. Såg nu att transfertiden i Monteral endast var 41 minuter. (EWR-YUL-FRA-GOT)

Räcker verkligen detta ? Vad händer om man missar flighten?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!