Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det där är ett tecken att det med 99% chans inte finns något då det inte finns några saver award. Det du ser är United everyday award och dessa kan bara Uniteds egna medlemmar boka till ett högre pris. Verkar inte heller finnas saver i economy.

När du bokar ringer du vanliga sas supporten. Om du bokar med voucher ringer du numret som är dedikerat för vouchers.

2. ptotheg

ptotheg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok! Tyvärr hittar jag inte heller något med hjälp av Air Canada. Blir väl snällt betala för biljetten då!

3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja inrikes US med United är notoriskt svårt att boka med Eurobonuspoäng, speciellt i Business/First

ptotheg gillar detta.
  4. ptotheg

ptotheg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja nu valde jag att betala en American Airlines economy biljett, flighten redan nu nästan fullbokad (12/12).

5. Bulle

Bulle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ber om ursäkt för min okunnighet, men alla börjar vi någonstans. ☺️ Till min fråga:

Tänkte kanske överraska brorsan med en weekend till New York nästa sommar.

Har flugit en hel del, men detta är första gången jag bokar en ”längre resa” med poäng och tänkte kolla hur jag bäst går tillväga för att maximera upplevelsen på flygresan och flygplatsen. Vilket bolag satsa på? Vilken klass? Och så vidare och så vidare..

Misstänker att lättast för själva bokningen är att ringa för att se tillgänglighet och så, men innan dess tänkte jag att det var bra att kunna ta del av all kunskap erfarenhet som finns här. ☺️

Flyger helst ut från ARN, men CPH går också.

Har 2-4-1 voucher. Har inte enorma mängder poäng, men åtminstone 170.000. Är EBG om det har betydelse.

Tack på förhand!

6. Jag hade satsat på SAS Business från Arlanda (eller Oslo/Köpenhamn). Resan kostar 100,000p + 1st 2-4-1 voucher.

Angående lounger så har tillgång till SAS Guldlounge på Arlanda/Köpenhamn/Oslo. Om du har AMEX Platinum så kan ni även besöka Pontus in the Air på Arlanda.

Du kan använda olika tjänster för att hitta SAS biljetter, bland annat sidan jag och @Samosaguas har utvecklat => https://mindtravel.se/awardplanner/

Sidan visualiserar data från @LSH eminenta sida => SAS Business award flights - Travel hacks

Bokningen gör du sedan på egen hand (online) på sas.se (bokningslänkar finns på sidan)

Eurobonus Awardplanner

Last edited: 15 Oktober 2021
    Greymatter, Jim_, Maja och 1 annan gillar detta.
  7. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också hakat på den här dealen då jag hittade väldigt rimligt prissatta poäng-platser i Business till MIA - de bokas i SAS Business Smart ser jag. Men är det någon som vet hur regeln vid återbetalning tillämpas, där det är en avgift på €400? Räknas det om till ett antal poäng som jag inte får tillbaka, eller? Försökte söka efter svaret men hittade bara frågan ställd tidigare och inget svar... :;)

011430121 gillar detta.
  8. Axxo

Axxo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har Eurobouns supporten öppet under helgerna för att ändra en resa? eller är det bara vardagar som gäller?

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Öppet även på helgen.

011430121 gillar detta.
  10. Försöker att boka om min Japan-hemresa med i sommar och hittar detta på Awardfares:

upload_2021-10-20_12-38-21.png

Men när jag ringer till SAS, så hittar de inte den. :( Är det någon speciellt med Swiss, eller vad kan det bero på?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!