Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Så jag hade rätt, men tyvärr ännu mer fel :(...

Meningen är att jag skall åka om en månad, så får nog leva med en plus biljett helt enkelt (Eller till och med vara glad för den).

Tack för hjälpen.
Testa att ringa sas istället och se vad de säger. De är de enda som har svaret och har du en specifik resa med bestämda datum är det ju enkelt for dom att söka.
 

ptotheg

Medlem
Att det varit problem att välja sittplats är känt sedan en tid, boka ändå och gå in och välj sittplats via SAS Classic Mina bokningar - SAS

Gällande bonusnumret så händer det emellanåt (en del säger kanske ofta) att kontakten med Eurobonus försvinner. Du kan även ange ditt bonusnummer i efterhand.

Jag vill påstå att det är tämligen ofarligt att göra en bokning hos SAS, blir något helt galet så kan man alltid avboka inom 24 timmar och få tillbaka allt oavsett biljettyp.

Lycka till med bokningen!

Ja jag fick igenom den tillslut efter ett par vändors frenetiskt klickande!
 

FLyLinus

Ny medlem
Hej,

Jag försöker boka en award resa enkelväg till USA, ARN-SFO den 29 Oktober 2021.
I expertflyer hittar jag businessklass kod I (award resa?) mellan ARN-FRA, FRA-SFO (Lufthansa).
SAS supporten hittar enbart biljetter från FRA-SFO... det som syns i expertflyer gäller inte bokning via SAS? Har jag missat något?? Är det någon annan bokningsklass jag ska leta efter? Tacksam för er hjälp.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Hej,

Jag försöker boka en award resa enkelväg till USA, ARN-SFO den 29 Oktober 2021.
I expertflyer hittar jag businessklass kod I (award resa?) mellan ARN-FRA, FRA-SFO.
SAS supporten hittar enbart biljetter från FRA-SFO... det som syns i expertflyer gäller inte bokning via SAS? Har jag missat något?? Är det någon annan bokningsklass jag ska leta efter? Tacksam för er hjälp.

Utöver att jag antar du redan har koll på inreseförbudet i USA så fråga SAS om det finns andra alternativ?
 

palmen

Moderator
Hej,

Jag försöker boka en award resa enkelväg till USA, ARN-SFO den 29 Oktober 2021.
I expertflyer hittar jag businessklass kod I (award resa?) mellan ARN-FRA, FRA-SFO (Lufthansa).
SAS supporten hittar enbart biljetter från FRA-SFO... det som syns i expertflyer gäller inte bokning via SAS? Har jag missat något?? Är det någon annan bokningsklass jag ska leta efter? Tacksam för er hjälp.
Expertflyer tar mycket av sin data från United, bara för att United har tillgång på flight X behöver eurobonus inte kunna boka det.

Om det finns platser på FRA-SFO borde det dock gå att hitta något till FRA också, möjligt det blir i ekonomi. Det är ju dock skollov runt dessa datum vilket kan ställa till det rejält.
 

Stefan G

Medlem
Hej,
Behöver lite råd ang vad som går att göra när en award resa blir ändrad av SAS. Resan är från Arlanda till Costa Rica (ARN-LHR-YYZ-SJO) och ändringen är enligt SAS att LHR-YYZ 12:05 blev inställt och därmed flyttades vi till en flight 14:05 som i sin tur resulterar i övernattning i Toronto.
Men om jag tittar hos Air Canada som har hand om flygningen så går det via deras hemsida att boka flyg både på 12:05 och 14:05.
Andra gången jag ringde SAS så sa han att det inte fanns platser för SAS på 12:05 men han kunde inte svara på om flyget var inställt.
Finns det något att göra? Är det värt att ringa in fler gånger och tjata?
 

Fredde18

Medlem
Hej!

Om jag hittar Business biljetter via Lufthansas hemsida, kan jag bara ringa in till SAS och boka för mina poäng?
Menar du att du hittar bonusplatser via Lufthansas portal för Miles & More? Eller ser du bara att det finns business-platser att köpa för pengar i deras vanliga bokning?
Vad som går att boka för SAS går inte att helt till 100% se eller veta förrän du ringer och kollar. Ser du bonus-platser om du söker via Uniteds hemsida eller via Air Canada (se till att välja att se poängplatser bara) då är det ganska ofta, men inte alltid, möjligt för SAS att boka.
 

palmen

Moderator
Hej,
Behöver lite råd ang vad som går att göra när en award resa blir ändrad av SAS. Resan är från Arlanda till Costa Rica (ARN-LHR-YYZ-SJO) och ändringen är enligt SAS att LHR-YYZ 12:05 blev inställt och därmed flyttades vi till en flight 14:05 som i sin tur resulterar i övernattning i Toronto.
Men om jag tittar hos Air Canada som har hand om flygningen så går det via deras hemsida att boka flyg både på 12:05 och 14:05.
Andra gången jag ringde SAS så sa han att det inte fanns platser för SAS på 12:05 men han kunde inte svara på om flyget var inställt.
Finns det något att göra? Är det värt att ringa in fler gånger och tjata?
Det är inte sas som ändrar resan, det är air canada.
Om sas inte ser biljetter på andra flighter så kommer det inte gå att boka om. Men om du nu haft platser på den tidigare flighten och bara blivit ombokad skulle jag ifrågasätta varför det skett, det kan mycket väl vara så att den kommer ställas in.

Är nog värt att ta ett till samtal med sas.
 

Stefan G

Medlem
Det är inte sas som ändrar resan, det är air canada.
Om sas inte ser biljetter på andra flighter så kommer det inte gå att boka om. Men om du nu haft platser på den tidigare flighten och bara blivit ombokad skulle jag ifrågasätta varför det skett, det kan mycket väl vara så att den kommer ställas in.

Är nog värt att ta ett till samtal med sas.
Ok, tack. Blir nog en vända till med SAS om någon vecka för att säkerställa att flyget verkligen är inställt. Hur blir det med övernattningskostnaden, antar att det är något man själv får stå för även om det inte var bokat med övernattning i första skedet?
 
Toppen