Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

  1. v00peter

    v00peter Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej

    Jag hade en väldigt bra flygrutt inbokad i business från Göteborg till Seychellerna, men dessvärre blev Ethipoian airlines avgångar inställda. Jag har letat runt och hittat en ok rutt istället, men när jag ringer Amex för att boka menar de att sträckan Bryssel - Addis Ababa (ET 729) 12e oktober inte finns bonusplats i Business. Enligt Uniteds hemsida skall det finnas. Kan det vara fel på Uniteds hemsida eller var killen på Amex dålig på att leta? Och om det inte finns, är det någon idé att vänta och hoppas på att det släpps 2 platser i business?
     
  2. Mr Planning

    Mr Planning Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det som syns på United, är inte detsamma som att vi kan boka det, mer en fingervisning.

    Gällande agenter som söker, så är det vad man har läst lite si o så med serviceandan, personligen så har jag kommit fram till väldigt hjälpsamma agenter som verkligen gör allt i sin makt för att hitta en resa.

    Ju mer flexibel du är, med datum & rutter, desto större chans.

    Hittar du inget idag, prova igen nån dag senare, så har jag lyckats när det varit barskrapat.
    Och om agenten inte verkar vara serviceminded = HUACA
     
    ZZZebra och v00peter gillar detta.
  3. Ringde du till AMEX resebyrå för att boka eller menar du att du ringde SAS för att boka med en AMEX voucher?
     
  4. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är inget fel på Uniteds sida, det som visas där är dock vad folk med United mileage plus kan boka och inte vad eurobonus har tillgång till.
    Ofta stämmer dock detta bra överens med varandra men behöver inte vara så. Testa ring igen och hoppas på en agent som är duktig på att söka. Säger de att inget finns på någon sekund är det bara lägga på och ringa igen då den personen uppenbarligen inte söker.
     
    v00peter gillar detta.
  5. andersson.j

    andersson.j Medlem

    Turkish justerade för hundrade gången sina avgångar och avbokade ännu ett segment i min EuroBonus-awardbokning. När gränser stänger osv förstår jag att de inte har så många alternativ. Men när de bara justerar tidtabellen något tycker jag det är riktigt dålig stil att bara avboka istället för att erbjuda mig plats på de nya flighterna. De kunde åtminstone se till att släppa tillräckligt med awardsäten för att ge mig en chans att pussla ihop något igen. Awardkunder tycks inte vara vatten värda.

    Tidigare har detta beteende upprepats tills jag varit tvungen att helt byta destination. Många timmar research och telefonköande i sjön. Denna gång lyckades jag i alla fall behålla samma destination, men med ett något senare datum, avsevärt högre hotellpriser och en nedgradering från biz till eco hem.

    Jag har kontaktat Turkish många gånger men de kan aldrig göra något utan ber mig ringa SAS. SAS kan bara boka de få awardsäten de blivit tilldelade. Men senaste budet från Turkish var att jag skulle be SAS requesta awardtillgänglighet från Turkish. Har ni hört om den lösningen förr?
     
  6. Resetokig

    Resetokig Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vi har blivit waitlisted hos Turkish efter vi blivit avbokade istället för ombokade. Först gick det bra enligt agenten vi pratade med och sedan veckor senare sa en annan agent att den inte kommer bli bekräftad. Så jag hade nog inte vågat chansa om ni verkligen vill komma iväg. Försök hitta en lösning som SAS kan boka. Vi försökte också direkt via Turkish, men de kunde inte göra någonting.
     
    andersson.j gillar detta.
  7. Axxo

    Axxo Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kan man slå ihop två bokningar ? Hur gör man det smartast utan att behöva ringa in och hoppas att returen finns kvar. Tänker att man vill boka returen så fort som möjligt och sedan ringa in och ändra resan .

    Jag ska försöka hitta Tokyo för två i business och kommer boka dit vägen först. Har både Amex vouchers och Premium nivå.
     
  8. Tyvärr går det inte.
    Här kan du läsa mer:
    https://www.businessclass.se//forum/threads/slå-ihop-bokningar.96401/https://www.businessclass.se//forum/threads/slå-ihop-två-bokningar.96511/
     
    Axxo gillar detta.
  9. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det går att ändra från enkel till t o r, men inte att slå ihop två bokningar. Så boak enkel först, ring sedan in när det finns platser för returen och omvandla din enkla till en t o r.
     
  10. Swedestar

    Swedestar Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Ska boka av en poängresa med SAS. När jag går in på bokningen finns det två alternativ. "Ändra bokning" och "Ansök om återbetalning". Brukade väl finnas en "Avboka" tidigare?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×