Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Mr Basic

Medlem
1.45h senare fick jag svar, var och hämtade kaffe 10 meter bort och hann inte till telefonen innan agenten lade på efter att ha sagt "Hallå!?" en gång.

Hur kan dom inte ha en funktion att de ringer upp?!?! Till och med svenska myndigheter har ju det nu för tiden och dom brukar ju inte direkt ligga i framkant vad det gäller kundbemötande.
För att SAS inte vill prata med/hjälpa sina trogna kunder? :rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

flonken

Medlem
Jag kom och tänka på att jag inte behövde ange min säkerhetskod när jag bokade en resa häromdagen.
Behöver man inte göra det längre?
 

Buffon

Medlem
Någon som har lyckats boka 241 resa från Dubai och mot Bangkok/Singapore? Priset för C ligger på 130k till Singapore. Dubai är ju ingen star Alliance Hub och om du åker via Europa måste man väl betala det dyrare priset? Någon med förslag på rutt för att slippa via europa?
 

Mr Basic

Medlem
Någon som har lyckats boka 241 resa från Dubai och mot Bangkok/Singapore? Priset för C ligger på 130k till Singapore. Dubai är ju ingen star Alliance Hub och om du åker via Europa måste man väl betala det dyrare priset? Någon med förslag på rutt för att slippa via europa?
Aldrig bokat DXB-SIN men det som verkar finnas nu är via Indien eller via PEK eller direkt SIN.
 

aikelo

Medlem
Fick SMS att min resa till Bali i September blivit avbokad.
Men bokningen syns fortfarande hos SAS och även i Turkish appen? (Samt att inga poäng har kommit tillbaka på mitt konto)
Sitter nu i SAS telefonkö, så kan ju fråga här om detta är ett vanligt fenomen?
 

palmen

Moderator
Fick SMS att min resa till Bali i September blivit avbokad.
Men bokningen syns fortfarande hos SAS och även i Turkish appen? (Samt att inga poäng har kommit tillbaka på mitt konto)
Sitter nu i SAS telefonkö, så kan ju fråga här om detta är ett vanligt fenomen?
Många saker syns i appen trots ändringar. Man måste oftsdt själv gå in och uppdatera bokningen manuellt i appen för att se om något hänt där.
 

Diana

Medlem
Jag är ute efter direktflyget med TAP mellan Lissabon och Cancun, med en snabb googlesökning så hittar jag att de flyger tisdag, torsdag och lördag. Men hittar inga bonusplatser där på mina sökningar under rätt många dagar. Finns det något smidigt sätt man kan söka sig till när det finns bonusplatser på just de planen?
 

Canadien

Medlem
Jag är ute efter direktflyget med TAP mellan Lissabon och Cancun, med en snabb googlesökning så hittar jag att de flyger tisdag, torsdag och lördag. Men hittar inga bonusplatser där på mina sökningar under rätt många dagar. Finns det något smidigt sätt man kan söka sig till när det finns bonusplatser på just de planen?

Det brukar finnas 4-8 platser om du söker 300-330 dagar fram i tiden, det är då de släpps. Kring populära helger så tar de slut fort dock. Sedan är det dåligt med anslutningar från/till sverige så sök bara på LIS-CUN på t ex United eller Air Canada så kan du se vilka dagar det finns.
 
Toppen