Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns många som sitter med eurobonuskonton med flera miljoner poäng som inte hinner bränna poängen. Denna kundgrupp är väl lika stor ungefär som vi poängnördar som ska maximera allt.
    Det kan då vara helt ok att på kort varsel boka en resa till Grekland i plus med sas som revenue biljett men betala med poäng som annars bara ligger och skräpar.

Vi ska nog vara medvetna att båda dessa kundgrupper är minoriteter inom eurobonus, vi som maximerar och de som inte hinner spendera poängen.

Sen är det som @Mattias Holmén säger, det är stor skillnad på en ren bonusresa jämfört med en revenuebiljett betald med den fiktiva valutan eurobonuspoäng.
    Man kan ju även fråga sig varför någon bokar ARN-EWR i Business med Star Alliance (ej sas) när man kan flyga First med Lufthansa och få ut större värde på poängen. Samma sak här, man ska inte jämföra äpplen och päron, är två helt olika produkter.

Tomas E, Mr Basic, Mattias Holmén och 1 annan gillar detta.
  2. Fanny

Fanny Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Jag tänkte boka om min usaresa med poäng som var tänkt i okt 2021. Alldeles för nojjig och tänker att det lär inte gå att åka då.
    Tankspridd och glömsk som jag är har jag glömt hur man hittar bonusresor på bästa sätt och efterfrågar hjälp! Menar då inte bara åka med sas eurobonus utan jag hittade sist med andra flygbolag (i det fallet bokade jag business). Tacksam om ngn skulle vilja hjälpa mig samt berätta om det är ngt speciellt i tiden nu man bör tänka på?

3. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror du behöver vara mycket mer specifik om det ska gå att ge dig några bra svar. Finns en bra mall här på forumet för hjälp om att hitta resor.

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Om du bara vill söka på vad som finns tillgängligt är Air Canadas sida bäst just nu för allt utom deras egna flighter, de behöver du dubbelkolla med tex United sida för att se om tillgänglighet stämmer

5. Davvelavve

Davvelavve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, tar det ca 30 min för er också att få svar när man ska ringa och boka? Känns riktigt segt att vänta så länge för att få ett "nej" direkt, eller kolla tillgänglighet. Jag är statuslös men tycker ändå det går sjukt långsamt.

6. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skicka gärna sån feedback till SAS i deras formulär online också! Viktigt med många datapunkter.

7. Davvelavve

Davvelavve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska göra det. Ringde först 30 min och la på för att ringa ett annat nummer där det var 3 Pers innan I kön. La på efter ytterligare 30 min...

8. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Segt idag.. Är ebd, 4 pers i kön och efter 40 min har det inte hänt ngt.

9. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ringde i morse 9:01. Plats #1 i kön. Det tog 30 min.

10. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har de bara 1 pers som jobbar nu eller?

Mr Basic gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!