Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Ditt exempel visar precis det jag inte fattar eller kan se logiken i
Vilka SAS EB kunder förväntas flyga ATH i plus för t.o.m högre poänguttag än business till NYC?
Det finns många som sitter med eurobonuskonton med flera miljoner poäng som inte hinner bränna poängen. Denna kundgrupp är väl lika stor ungefär som vi poängnördar som ska maximera allt.
Det kan då vara helt ok att på kort varsel boka en resa till Grekland i plus med sas som revenue biljett men betala med poäng som annars bara ligger och skräpar.

Vi ska nog vara medvetna att båda dessa kundgrupper är minoriteter inom eurobonus, vi som maximerar och de som inte hinner spendera poängen.

Sen är det som @Mattias Holmén säger, det är stor skillnad på en ren bonusresa jämfört med en revenuebiljett betald med den fiktiva valutan eurobonuspoäng.
Man kan ju även fråga sig varför någon bokar ARN-EWR i Business med Star Alliance (ej sas) när man kan flyga First med Lufthansa och få ut större värde på poängen. Samma sak här, man ska inte jämföra äpplen och päron, är två helt olika produkter.
 

Fanny

Ny medlem
Hej! Jag tänkte boka om min usaresa med poäng som var tänkt i okt 2021. Alldeles för nojjig och tänker att det lär inte gå att åka då.
Tankspridd och glömsk som jag är har jag glömt hur man hittar bonusresor på bästa sätt och efterfrågar hjälp! Menar då inte bara åka med sas eurobonus utan jag hittade sist med andra flygbolag (i det fallet bokade jag business). Tacksam om ngn skulle vilja hjälpa mig samt berätta om det är ngt speciellt i tiden nu man bör tänka på?
 

FilipJ

Medlem
Hej! Jag tänkte boka om min usaresa med poäng som var tänkt i okt 2021. Alldeles för nojjig och tänker att det lär inte gå att åka då.
Tankspridd och glömsk som jag är har jag glömt hur man hittar bonusresor på bästa sätt och efterfrågar hjälp! Menar då inte bara åka med sas eurobonus utan jag hittade sist med andra flygbolag (i det fallet bokade jag business). Tacksam om ngn skulle vilja hjälpa mig samt berätta om det är ngt speciellt i tiden nu man bör tänka på?
Tror du behöver vara mycket mer specifik om det ska gå att ge dig några bra svar. Finns en bra mall här på forumet för hjälp om att hitta resor.
 

palmen

Moderator
Hej! Jag tänkte boka om min usaresa med poäng som var tänkt i okt 2021. Alldeles för nojjig och tänker att det lär inte gå att åka då.
Tankspridd och glömsk som jag är har jag glömt hur man hittar bonusresor på bästa sätt och efterfrågar hjälp! Menar då inte bara åka med sas eurobonus utan jag hittade sist med andra flygbolag (i det fallet bokade jag business). Tacksam om ngn skulle vilja hjälpa mig samt berätta om det är ngt speciellt i tiden nu man bör tänka på?
Om du bara vill söka på vad som finns tillgängligt är Air Canadas sida bäst just nu för allt utom deras egna flighter, de behöver du dubbelkolla med tex United sida för att se om tillgänglighet stämmer
 

Davvelavve

Medlem
Hmm, tar det ca 30 min för er också att få svar när man ska ringa och boka? Känns riktigt segt att vänta så länge för att få ett "nej" direkt, eller kolla tillgänglighet. Jag är statuslös men tycker ändå det går sjukt långsamt.
 

FilipJ

Medlem
Hmm, tar det ca 30 min för er också att få svar när man ska ringa och boka? Känns riktigt segt att vänta så länge för att få ett "nej" direkt, eller kolla tillgänglighet. Jag är statuslös men tycker ändå det går sjukt långsamt.
Skicka gärna sån feedback till SAS i deras formulär online också! Viktigt med många datapunkter.
 
Toppen