Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kimmen00

Medlem
MCT är 45 min om du flyger med Lufthansa fick jag fram. Min upplevelse är dock att det alltid tar en hiskelig tid vid byten på FRA.

Men du har rätt att få boka om p.g.a. tidtabelländringen utan kostnad. Så ring in och fråga om du kan få ändra till morgonflyget. Du kan ju inte få mer än ett nej. Sen är frågan hur många HUCA du orkar med om du har otur i lotteriet vem som svarar... ;)

45 min på FRA är big no-no.. :)
Tar alltid mkt längre tid, framförallt om man har barn med sig...
 

Resetokig

Medlem
Nu har vi stött på problem med vår bröllopsresa och hoppas att någon av er har någon input eller om det är värt med HUACA.
Ordinarie biljetter är bokade ARN-IST-DPS MLE-IST-ARN med en utgången 2-4-1. Utresan har blivit avbokad och Bali kommer troligtvis inte öppna upp för oss svenskar till augusti. I dagsläget är vi väntlistade på nya flyg och SAS bad oss ta action då dessa inte kommer bli bekräftade. Ringde SAS och fråga om de kunde göra om resan till en enkel hem från MLE, men det gick inte för vouchern har gått ut och vi måste boka en ny utresa med annat datum till just DPS. Är det bara att ge upp?
 

Mr Basic

Medlem
Nu har vi stött på problem med vår bröllopsresa och hoppas att någon av er har någon input eller om det är värt med HUACA.
Ordinarie biljetter är bokade ARN-IST-DPS MLE-IST-ARN med en utgången 2-4-1. Utresan har blivit avbokad och Bali kommer troligtvis inte öppna upp för oss svenskar till augusti. I dagsläget är vi väntlistade på nya flyg och SAS bad oss ta action då dessa inte kommer bli bekräftade. Ringde SAS och fråga om de kunde göra om resan till en enkel hem från MLE, men det gick inte för vouchern har gått ut och vi måste boka en ny utresa med annat datum till just DPS. Är det bara att ge upp?

Om resan blev avbokad så är det bara boka om framåt i tiden. Dock samma avresa och destination..
Men då det är flygbolaget som bokat av utresan borde väl följande gälla (enligt SAS FAQ för Star Alliance award).
”Expired vouchers will be returned to you with an extended booking period of 30 days from date of cancellation.”
Kunde inte hitta ngt krav på samma avreseort/destination i detta fall.
 

Resetokig

Medlem
Men då det är flygbolaget som bokat av utresan borde väl följande gälla (enligt SAS FAQ för Star Alliance award).
”Expired vouchers will be returned to you with an extended booking period of 30 days from date of cancellation.”
Kunde inte hitta ngt krav på samma avreseort/destination i detta fall.
Jo jag börja fundera på det också. Mitt problem i det läget är att jag är rädd att awardplatserna inte kommer tillbaka, men vi får möjligheten att boka som vi vill. Det finns inga bra alternativ för MLE-IST-ARN ens veckor i närheten av vårt datum, förstår att det är poppis.
 

Resetokig

Medlem
Kan inte SAS på något sätt hålla kvar MLE-IST-ARN utan att boka av och boka på nytt med förlängs voucher? Göra om till en enkelresa eller sätter systemet stopp för det?

Ringer jag och frågar känns risken stor att man får ett nej utan att de faktiskt kollat upp.
 

Canadien

Medlem
Kan inte SAS på något sätt hålla kvar MLE-IST-ARN utan att boka av och boka på nytt med förlängs voucher? Göra om till en enkelresa eller sätter systemet stopp för det?

Ringer jag och frågar känns risken stor att man får ett nej utan att de faktiskt kollat upp.
Varför vill ni ha kvar hemresan om ni ändå inte tror att de öppnar upp för svenska turister?
 

Canadien

Medlem
Ahh, makes sense. Jag skulle Huaca ett par gånger och se om de kan ordna en ditresa också. Eventuellt fråga om det går att ändra till enkel, men då ryker era möjligheter att lägga på en ditresa sedan eftersom sån ombokning inte är tillåten på utgången voucher.
 
Toppen